Met veel trots en plezier lanceren wij vandaag het platform www.goedgeven010.nl. Samen met collega’s van Stichting Rotterdamse Uitdaging, Voorgoed Agency en de gemeente Rotterdam willen we het makkelijker maken voor ondernemers om lokale initiatieven te vinden. Lokale sociale initiatieven die zich keihard inzetten om armoede te bestrijden. Zij hebben financiele steun nodig om nog meer impact te maken, help jij mee?

Doneer aan Rotterdamse helpende handen op www.GoedGeven010.nl en steun zo Rotterdammers met geldzorgen

Ondernemers die Rotterdamse initiatieven een warm hart toedragen kunnen voortaan een donatie doen op www.GoedGeven010.nl. Een warm kopje koffie bij een inloophuis, een dekbed in deze koude dagen of iemand die meedenkt met problemen bij rekeningen kan het verschil maken voor iemand die dat nu heel hard nodig heeft.

Bewoners in kwetsbare situaties, stichtingen en sociaal ondernemers hebben last van de inflatie en stijgende energieprijzen. Zij kunnen moeilijker rondkomen of zien schulden stijgen. Er zijn meerdere sociale initiatieven die een helpende hand bieden, zoals House of Hope, De Gaarkeuken van Rotterdam, de Voedselbank enz. Zij hebben financiële hulp nodig om hun impact te vergroten en daar helpt dit platform hen bij.

Meedoen
Sociale initiatieven die financiële steun kunnen gebruiken, maken een pagina aan op het platform www.GoedGeven010.nl. Dan volgt een screening door één van de partners Voor Goed, Rotterdamse Uitdaging of Stichting Anders. De screening is belangrijk voor donateurs om er zeker van te zijn dat het geld op de goede plek terecht komt. Een donateur kan daarna deze initiatieven steunen door via iDeal te doneren.

Partners uit de stad
Het platform is een initiatief van drie partners die samenwerken met ondernemers om armoede in Rotterdam te bestrijden. Dit doen zij op verschillende manieren. De Stichting Anders Rotterdam doet dat door ondernemers te koppelen aan hulpvragen van kwetsbare individuen, de Rotterdamse uitdaging koppelt ondernemers aan stichtingen die zich inzetten tegen armoede en Voor Goed richt zich op sociaal ondernemers.

Gemeente Rotterdam
Wethouder Enes Yigit (armoedebestrijding, schuldenaanpak en taal): “Er zijn gelukkig veel verenigingen, stichtingen en ondernemers die zich samen met de gemeente inzetten voor Rotterdammers die hulp nodig hebben. De vraag naar acute hulp voor basisbehoeften zoals kleding, en voedsel stijgt, de nood is hoog. Daarnaast zijn er ondernemers die bijvoorbeeld geld willen doneren. Platform www.goedgeven010.nl brengt nu deze ondernemers die iets goeds willen doen en Rotterdamse initiatieven bij elkaar. Ik hoop dat ze voor veel Rotterdammers het verschil kunnen maken.”

Vanuit het Actieplan Geldzorgen heeft de Gemeente Rotterdam geld vrijgemaakt om dit platform op te zetten. Deze investering helpt de initiatieven geld in te zamelen om nog beter hun werk te kunnen doen, zodat de Rotterdammers die hulp nodig hebben dat ook krijgen.

Informatie
Informatie over het platform staat op www.goedgeven010.nl. Iemand die zich zorgen maakt over zijn persoonlijke situatie kijkt op www.rotterdam.nl/geldzorgen, daar staat een overzicht van alle hulp die aan Rotterdammers geboden wordt.