Halverwege de zomer kwam er een berichtje binnen bij ons. Een moeder contactte ons over haar dochter. We hebben moeder al een keer mogen ondersteunen met een hulpvraag, maar nu had zij een vraag voor haar dochter. Haar dochter had afgelopen jaar examen gedaan en behaald en mocht nu beginnen bij haar opleiding. Na dit allemaal goed uitgedacht te hebben bleek de opleiding precies haalbaar te zijn om te betalen. Alleen toen was er één probleem: een ontbrekende laptop.

Op zoek naar de juiste ondernemer
Na verder uitgevraagd te hebben zijn we op zoek gegaan naar een partner die verder met ons mee kon denken. We zijn in de telefoon geklommen en hebben meerdere ondernemers gebeld, maar helaas konden zij allen niets voor ons betekenen. Wel zijn we verder gegaan met de tips die zij ons gaven voor laptops. Helaas waren dit alleen vaak opties die nog te duur waren voor het gezin. Wat nu? De deadline kwam dichterbij, maar de benodigde laptop was helaas nog niet gelukt. Na de tip van een partner hebben we een bericht op LinkedIn geplaatst met de vraag of er iemand was die ons kon helpen of een goede tip had.

Geven maakt rijk
En toen was daar opeens een berichtje van XLIGN. Een relatie van hen uit Portugal had de oproep gezien en wilde graag iets betekenen. Hij gaf aan dat hij juist rijker werd door te geven en laat dat nou juist de slogan zijn die wij als Stichting hebben. Daarom bood hij aan om een nieuwe laptop voor deze jongedame aan te schaffen. Toen we moeder en dochter belden waren ze sprakeloos en in tranen, omdat ze niet hadden verwacht dat zoiets ooit zou gebeuren.
Vorige week was het dan zover! Moeder en dochter kwamen samen langs op kantoor om de laptop op te halen. Dochter heeft inmiddels als een aantal schoolopdrachten kunnen maken en kan nu een goeie start maken op haar nieuwe opleiding!

Op de foto met toestemming: moeder en dochter
Dit verhaal is geschreven door onze coördinator Mariëtte van der Veer