Na de opstart in 2019 door team Stichting ANDERS NL is op 7 mei 2020 stichting ANDERS Rotterdam officieel gestart. Wat gaat de tijd snel en wat hebben we met veel partners al ongelofelijk veel bereikt in de stad!

Sinds de start hebben we:
– 840 hulpvragen ontvangen van Rotterdammers in kwetsbare situaties
– De directe totale waarde van opgeloste hulpvragen van 197.895,00 euro
– 3 tandartsdagen georganiseerd waarop in totaal 818 mensen met acute gebitsklachten kosteloos zijn geholpen door tandartsen
– In corona-tijd samen met Present Rotterdam Hulpkeuken 010 opgestart waardoor 4000 maaltijden zijn uitgedeeld vanuit 12 verschillende restaurants
– Veel projecten georganiseerd als de tuinendagen, het warm-thuis project, Powerpack en de Sociale Tandarts
– Meer dan 250 betrokken ondernemers die meehelpen met het oppakken van hulpvragen en/of de organisatie financieel mogelijk maken
– De groep ‘10 van Rotterdam’ gestart waar meer dan 10 ondernemers de pilaren vormen onder het werk van ANDERS Rotterdam

En daarnaast hebben we een ontzettend leuk, enthousiast en gepassioneerd team (Luciënne KomJacoline VisserJan van Vliet & Anna Tak) en zijn we dankbaar voor een betrokken, deskundig en enthousiast bestuur (Jan BosmanMark SturrusPeter Harreman en Josiena Boelaars).

En noemen we speciaal nog even de founding father Robert de Heer die sinds 2019 heeft gewerkt aan de opstart in Rotterdam en nu directeur is van ANDERS Nederland.

Het opstarten was mogelijk door de steun van de Gemeente Rotterdam via Yvonne Klok (Mped), het Oranje Fonds#KNR PIN Doe Janneke en diverse fondsen die ons gedurende deze opstart hebben gesteund; MAEXStichting Bevordering van VolkskrachtSint Laurensfonds, Fundatie van Sandtheuvel, Sobbe.

We zijn erg dankbaar voor de samenwerkingen met collega organisaties, hulpverleners, initiatieven zoals Fonds Bijzondere Noden RotterdamStichting Present RotterdamGoud van NoordLeger des HeilsHouse of Hope of NCStichting Ontmoeting.

Ondanks dat het pijnlijk is dat we als stichting nodig zijn, zijn we ook ontzettend dankbaar voor afgelopen jaren. We kijken erg uit naar de jaren die voor ons liggen waar we met elkaar een blijvend verschil maken in Rotterdam.