Kerst 2020 liep net even anders dan de jaren daarvoor. Toch bleven organisaties zich inzetten voor kwetsbare doelgroepen, zo ook in Rotterdam. Voor SOL netwerk Rotterdam was de enorme eenzaamheid die onder ouderen heerst een opstap om een mooi initiatief te bedenken. Zij kozen er voor om kerst 2020 in het teken te laten staan van de kwetsbare ouderen en voor deze groep een kerstactiviteit te organiseren.

Kerstmaaltijden

Begin december benaderde zij ons dan ook met de vraag of wij misschien iets zouden kunnen betekenen bij het organiseren van deze kerstactiviteit. Zo wilde ze heerlijke maaltijden uitdelen op eerste kerstdag om op deze manier de eenzaamheid een klein beetje te verminderen.

Wij werden meteen erg enthousiast bij het horen van dit initiatief, want hoe fijn is het om op deze manier een steentje bij te kunnen dragen om eenzaamheid te verminderen. Zij vertelde ons dat ze al veel hadden kunnen regelen maar dat ze tot nu toe nog geen cateringbedrijf hadden kunnen vinden. Het moest gaan om een cateringbedrijf wat een kerstgerecht zou kunnen maken en serveren.

Drie gangen menu

Natuurlijk wilde wij SOL hierbij helpen, daar hoefde wij geen twee keer over na te denken. Wij doken meteen in ons netwerk en namen contact op met onze partner Partyservice. Wij vertelde over dit mooie initiatief en legde onze vraag voor. Partyservice pakte meteen uit en liet ons zien wat er mogelijk was. Het antwoord op de vraag of zij een kerstgerecht konden regelen, was voor hen niet te veel gevraagd. Uiteindelijk werd het een heerlijk uitgebreid gerecht. Zo konden de ouderen heerlijk eten en genieten van een fijne eerste kerstdag.

Dit verhaal is geschreven door onze stagiair Bonita van Hees