Eind vorig jaar kwam er bij ons een hulpvraag binnen van een alleenstaande moeder. Een moeder met een grote droom, haar diploma halen. In 2000 begon zij met haar opleiding Islamitische geestelijke verzorging, helaas moest zij in 2003 stoppen door persoonlijke omstandigheden. Maar dat hield haar niet tegen, want inmiddels is zij weer begonnen met haar opleiding en zit zij in de laatste fase van haar opleiding.  Doordat zij de Nederlandse taal niet optimaal beheerst zorgt dit op de dag van vandaag nog steeds voor hobbels op weg naar het behalen van haar doel.

Droom waarmaken

De hulpverlener van deze moeder klopte bij ons aan omdat het schrijven van haar scriptie niet helemaal soepel verliep. Zij vertelde ons dat de Nederlandse taal het maken van een scriptie erg moeilijk maakte, en vond het hoog tijd dat deze moeder nu een keer in het zonnetje gezet mocht worden en geholpen mocht worden om haar doel te verwezenlijken. Zelf vond zij het moeilijk om hulp te vragen, en zette zij zich liever in voor andere. Wel had zij informatie opgevraagd bij verschillende bureaus die scripties nakijken, maar omdat deze moeder moet rondkomen van een uitkering, was dit helaas niet de oplossing. Voor ons een mooie uitdaging, want wie verdiend het niet om zijn droom waar te kunnen maken?

Aan de slag

Wij zijn meteen in ons partnernetwerk gedoken en kwamen uit op Taal in Uitvoering, een tekstbureau waarbij wij meteen een goed gevoel hadden. Zou dit de sleutel kunnen zijn voor onze hulpvrager om haar wens in vervulling te laten gaan? Taal in Uitvoering was meteen ontzettend enthousiast en nam deze hulpvraag met beide handen aan. De scriptie van onze hulpvrager wordt nu geheel op taal nagekeken om er zo voor te zorgen dat zij dit jaar haar diploma in ontvangst mag nemen.

Dit verhaal is geschreven door onze stagiair Bonita van Hees