Deze week serveert Hulpkeuken010 haar 1000e maaltijd: overheerlijke chili con carne met gebakken aardappeltjes en een kruidig sausje. Een mijlpaal, een moment om te vieren maar ook eigenlijk ook niet.

“We aten alleen maar boterhammen”
We mochten in de keuken van Heilige Boontjes meekijken, en weer werden we geraakt door de liefde waarmee de maaltijden werden bereid. De maaltijdontvangers worden behandeld alsof ze in het restaurant dineren. Het zorgvuldig verpakte eten werd meegegeven aan twee enthousiaste vrijwilligers. Later op de avond kregen we een dankbaar berichtje van een gezin wat heeft gesmuld: “We aten de eerste weken alleen maar boterhammen, en nu worden we verrast met de lekkernijen uit een echt restaurant!”.

Wekelijks 250 maaltijden and counting
Wij, Stichting ANDERS en Stichting Present Rotterdam, zijn Hulpkeuken010 gestart vanuit de overtuiging dat we als Rotterdammers voor elkaar kunnen zorgen. En die overtuiging zien we in de praktijk verzilverd worden. Inmiddels zijn er 8 moedige restaurants aangesloten en worden er wekelijks 250 maaltijden bereid en bezorgd. Iedere week zijn er zo’n 50 vrijwilligers op de been die door heel Rotterdam maaltijden bezorgen. En deze aantallen stijgen ook weer per week, want elke week komen er nieuwe restaurants, bezorgers en ontvangers bij!

Elke 5 euro is een maaltijd en een ontmoeting!
Het succes van Hulpkeuken010 geeft zo duidelijk de nood in de stad weer. Zoveel Rotterdammers hebben die warme maaltijd hard nodig, en dan hebben ook nog een volle wachtlijst. Daarom vieren we geen feest maar staan we stil in dankbaarheid voor de inzet voor al die restaurants en vrijwilligers, en werken we keihard door om nóg meer Rotterdammers te kunnen helpen! Duizend is geweldig, maar we willen doorgaan tot 1 juli en daar hebben we jullie hulp echt bij nodig! Elke 5 euro is een maaltijd, hoeveel maaltijden maak jij mogelijk?

www.hulpkeuken010.nl

Dit bericht is gepubliceerd om de mijlpaal te markeren van de 1000ste maaltijd van de Hulpkeuken010!