Hardinxveldse partner creëert veilige speelplek!

Via een contactpersoon van een lokale kerk leerde een hulpvraagster Stichting ANDERS kennen. Ondertussen was er al een tijd een onveilige situatie die zich afspeelde in haar achtertuin. Er stond namelijk al tijden geen schutting en dit zorgde voor serieuze bezorgdheid.

Een heftige tijd
Na een heftige tijd waarin onder andere huiselijk geweld plaatsvond, doet een alleenstaande moeder van drie jonge kinderen haar best om het leven weer op te pakken. Een probleem waar ze tegenaan loopt is dat de kinderen niet zelfstandig in de tuin kunnen doordat er geen schutting staat. Deze is al tijden kapot. Eigen financiële middelen om dit op te lossen zijn er niet. Deze situatie zorgt ervoor dat het gevoel van veiligheid grotendeels weg is.

Hulp + eigen kracht = oplossing
Bij deze hulpvraag gingen onze gedachten naar onze partner NuBuiten uit Hardinxveld-Giessendam. Zij begrepen de situatie en stelden meteen de benodigde materialen beschikbaar. Geweldig! De hulpvraagster bedacht een oplossing voor het vervoer en ging zelf de weg op om de materialen op te halen. In een korte tijd plaatsten de hulpvraagster en haar vader de schutting zelf. Het gevoel voor veiligheid kwam terug.

Samen sterk!
Het is prachtig om te zien hoe met de hulp van iemand anders je zoveel kunt bereiken. NuBuiten stond klaar voor het materiaal en mevrouw haalde het beste uit haarzelf om het materiaal bij haar thuis te krijgen en te plaatsen. Een hele mooie verbinding met een gerustgesteld gezin tot gevolg.

• Dit verhaal is geschreven door stagiaire Selfet van den Bosse.
  • De meeste foto’s bij dit verhaal zijn gemaakt door onze vrijwilligster Lisette den Hollander.

Een foto die we ontvangen van het gezin toen de schutting werd geplaatst:

schutting

Op de foto bovenaan dit verhaal staat Pieter-Jan Bos van Nubuiten.nl.
Onze vrijwilligster Lisette maakte nog een aantal mooie foto’s van dit Hardinxveldse bedrijf:

NuBuiten04

NuBuiten05

Heb je al gehoord over ons seminar Nederland = ANDERS met Jan Peter Balkenende?
Klik HIER voor meer info, bestel snel een kaart en ondersteun ons werk!