‘Papa, ziets?’

Ik hoor het mijn eigen dochter bijna dagelijks zeggen zodra we de tuin instappen: ‘Mama, ziets?’. Fietsen is een feestje, zeker met je kind voor- of achterop. Maar wat als de fiets die je hebt op instorten staat en dat nu net het enige vervoermiddel is dat je naar je dochter kan brengen.

(On)overbrugbare afstand
Voor onze hulpvrager was een geschikte fiets de enige manier om zijn kind te kunnen zien. Zijn driejarige dochter mag elke maand een keer bij hem op bezoek komen. Zij wonen echter heel wat kilometers uit elkaar. Als lopen te ver is, je voor OV geen geld hebt en de huidige fiets niet geschikt is om een kind op te vervoeren heb je een probleem.

Lichtpuntje
Wanneer we onze hulpvrager spreken vertelt hij ons al snel over zijn ‘trots’, zijn dochter. Op dit moment woont hij zelf in een behandelinstelling. Een lichtpuntje in de maand is echter haar bezoek. Het enige vervoersmiddel wat hij heeft is een mountainbike die op instorten staat. Deze inruilen voor een andere fiets was daarom geen optie. Hij heeft dit wel geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Dat was het moment dat er contact op werd genomen met Stichting ANDERS.

Onbetaalbaar
Toen onze partners Rijwielhandel van der AA en Tweewielerhuis Fa. J. Rozendaal dit hoorden waren zij direct bereid om een oplossing te bieden. Van der AA stelde een prachtige herenfiets ter beschikking en Rozendaal bood hen een kinderzitje wat ze er voor hem op monteerden. Een prachtige samenwerking met een onbetaalbaar resultaat, want zij kan nu niet alleen naar papa toe maar ze kunnen ook samen fietsen!

Dit verhaal is geschreven door onze coördinator Caroline van Dijke.

Heb je al gehoord over ons seminar Nederland = ANDERS met Jan Peter Balkenende?
Klik HIER voor meer info, bestel snel een kaart en ondersteun ons werk!