Oude trap verandert in rode loper

Deze alleenstaande moeder van vier kinderen ijsbeert door alle zorgen heel wat door haar woning in Zwijndrecht. Dat doet ze op oude, slechte vloerbedekking. De trap was er het ergst aan toe en daar moest iets aan gedaan worden.

Zorgen
Er speelt veel binnen dit gezin. Twee kinderen hebben door een verstandelijke beperking veel zorg en aandacht nodig. Voor de oudste zoon wordt al jaren gestreden voor een verblijfsvergunning. Alles bij elkaar opgeteld komt er heel wat terecht op de schouders van deze moeder. Als contact op wordt genomen door het wijkteam of we hen kunnen ontlasten in het aanpakken van iets van het achterstallige onderhoud in huis dan twijfelen we geen moment. De eigen middelen om dit te doen heeft het gezin niet.

Woonwinkel Klop
Bij het zien van de trap moesten we gelijk denken aan Woonwinkel Klop uit Papendrecht. Dit is een klus die goed bij hen past. We deelden de vraag en kregen al snel een toezegging dat zij dit graag wilden doen voor het gezin. Een afspraak werd gemaakt en op korte termijn werd er van de oude trap letterlijk een rode loper gemaakt.

Een ondernemer die een stukje van zijn tijd en talent geeft met een blij gezin tot gevolg. We zijn dankbaar dat we steeds opnieuw dit soort verbindingen kunnen maken, want geven maakt rijk!

Dit verhaal is geschreven door Selfet van den Bosse.
De foto’s na de ondersteuning zijn gemaakt door Joost Bastiaans.

Heb je al gehoord over ons seminar Nederland = ANDERS met Jan Peter Balkenende?
Klik HIER voor meer info, bestel snel een kaart en ondersteun ons werk!