Opgeruimd staat netjes!

Een vrouw uit Zwijndrecht zat met een bank die compleet was doorgezakt. Daarnaast was het dressoir ook geen plaatje meer. De lades vielen eruit en de rest van het kastje stond ook op het punt van instorten. Dit was erg vervelend, want mevrouw houdt van een goed opgeruimd huis. Ook kreeg ze steeds meer last van haar rug door de bank en het dressoir kon praktisch gezien niet meer gebruikt worden. Daardoor lagen allerlei belangrijke mappen en papieren, die normaal gesproken in het dressoir werden bewaard, door de hele woonkamer.

Bank gevonden
Mevrouw had al een aantal keer op de facebookpagina van de Weggeefhoek gekeken, maar elke keer als ze een mooie bank of dressoir zag, was die net voor haar neus weg. Een nieuwe bank of dressoir kopen was geen optie, omdat mevrouw geen ruimte heeft voor dit soort uitgaven. Na lang zoeken sloeg mevrouw gelukkig toch nog een bank aan de haak, want ze kwam een mooie bank tegen bij Geef het Dordt.

Nu bleef dus nog alleen de hulpvraag voor een dressoir over. Daar werd door Stichting Anders al snel een oplossing voor gevonden. Er ging een telefoontje naar Jolanda van onze partner Trendhopper, die de situatie begreep en hier graag iets in wilde betekenen. Tijdens het telefoongesprek ging zij gelijk al kijken of ze iets had staan en dat was het geval: een prachtig dressoir mocht worden opgehaald. Toen ze hoorde dat Mevrouw zelf geen vervoersmogelijkheden had is ze deze, als kers op de taart, zelf bij Mevrouw wezen brengen.

Een opgeruimd huis
Het huis van mevrouw ziet er weer tiptop uit, de papieren en mappen kunnen weer netjes opgeruimd worden en mevrouw is erg blij met het mooie dressoir wat ze heeft gekregen. Ook dit soort vragen zijn nood, want zoals ook wel te lezen is, heeft mevrouw de nodige moeite gedaan om zelf nieuwe meubels te vinden. Zonder succes. Hoe fijn is het dan dat Stichting Anders met haar partner een handje kan helpen. Mevrouw wil zich ook zeker voor andere mensen inzetten, maar naar een passende Pay It Forward wordt nog gezocht.

Dit verhaal is geschreven door Lydia van Utrecht.

Wist jij dat je tegenwoordig ook je verjaardag ANDERS kunt vieren?
Meld jezelf aan en zet rond je verjaardag iemand in kwetsbare omstandigheden in het zonnetje!
Klik hier om ook jouw verjaardag ANDERS te vieren!