Op snelle laptops zoeken naar een droombaan

Soms komt een hulpvraag niet binnen namens een gezin of individu, maar namens een stichting of initiatief dat zich inzet voor kwetsbare mensen. Wanneer de criteria ook op hen van toepassing zijn nemen we de hulpvraag graag aan. Zo mochten we ook de hulpvraag van Werkbank Drechtsteden aannemen en begeleiden richting een succesvolle match.

CV’s en luisterende oren
In oktober 2015 werd de Werkbank Drechtsteden opgericht. Een plek waar mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt binnen kunnen lopen voor een goed gesprek, een luisterend oor, én professionele begeleiding richting een baan. Het gehele werk draait op vrijwilligers. Er staan een paar oude pc’s om onder andere CV’s en sollicitatiebrieven op te schrijven. Maar de computers zijn oud en traag en de aanloop is inmiddels zo hoog dat er files ontstaan bij de werkplekken. Nieuwere laptops was de wens van de stichting om zo meer en nog beter de doelgroep te begeleiden.

Een ruimhartige match
Stichting ANDERS ging aan de slag met de hulpvraag en nam contact op met partner en ICT bedrijf Proxsys. Het bedrijf heeft een hart voor mensen en denken graag mee in oplossingen. Zo hoorden ze de hulpvraag graag aan en gingen ze op zoek. Kort geleden kwamen er in het bedrijf drie ontzettend goede en snelle gebruikte laptops vrij. Een fantastische match voor deze hulpvraag en een ruimhartige gift in natura.

Win-Win-Win-Win!
Vanmiddag werden de laptops op de locatie van de Werkbank Drechtsteden in Papendrecht overhandigd door sales manager van Proxsys, Robin Verschoor.

• Bij ANDERS zijn we blij dat we deze match hebben mogen faciliteren.
  • Proxsys is enthousiast dat deze laptops zo’n mooie stemming hebben gekregen.
  • De Werkbank Drechtsteden is blij omdat ze nu beter en meer mensen kunnen helpen richting een baan.
  • De werkzoekende is dankbaar dat ze vanaf vandaag achter een snel werkende laptop mogen kruipen.
    Een schitterende win-win-win-winsituatie!!

Op de foto v.l.n.r. : Herman Nieuwstraten en Arthur Moen van de Werkbank Drechtsteden, Robin Verschoor van Proxsys, en Robert de Heer van ANDERS.

schermafbeelding-2016-10-11-om-11-52-56
Word jij ook enthousiast van deze verhalen en wil je misschien wel meebouwen aan dit werk in jouw directe omgeving? Neem dan snel een kijkje bij onze vrijwilligers vacatures. We horen natuurlijk graag van je!
Vacatures