Tatiana werkt als schoonmaakster bij een grote schoonmaak organisatie. Ze is een paar jaar geleden haar man verloren. Ook heeft ze een operatie gehad waardoor ze niet meer fulltime kan werken. Voordat ze de operatie had, heeft ze heel veel aan het appartement zelf gedaan. Nu staat ze bijna rood en heeft ze geldzorgen. Wanneer ze nu onverwachtse kosten zou hebben, zou ze in de schulden belanden.

Lege spaarpot

Doordat haar man is overleden en ze niet meer fulltime kan werken komt ze niet rond. Ze had een spaarpot, maar omdat ze niet rond kan komen moest ze de afgelopen tijd telkens geld van haar spaarrekening halen. Afgelopen jaar gingen een aantal huishoudelijke apparaten kapot die ze moest vervangen. Nu is de spaarpot leeg. Tatiana wil er alles aan doen om niet in de schulden te belanden.

Stress

Tatiana heeft een aantal dingen die haar stress geven. Haar CV is 23 jaar oud en moet vervangen. De rookkanalen in haar appartementencomplex moeten vernieuwd worden. Haar vaatwasser is stuk en die moet gerepareerd of vervangen worden en ze heeft hulp nodig om haar bovenverdieping op te knappen.

Zorgen delen

Tatiana deelde haar zorgen met haar leidinggevende en haar leidinggevende verwees haar door naar Stichting ANDERS. Ze had de website bekeken, maar was nog steeds aan het twijfelen of ze wel hulp durfde te vragen. Zelf helpt ze graag anderen, maar hulp vragen vindt ze lastig. Ze lost het liever zelf op. Nadat haar leidinggevende haar gebeld had met de vraag of ze haar hulpvraag al had doorgegeven aan Stichting ANDERS heeft ze een whatsappje gestuurd naar Stichting ANDERS.

Stichting ANDERS

Stichting ANDERS nam contact met haar op. Er is iemand op huisbezoek geweest om naar haar verhaal te luisteren en te kijken waar ze Tatiana mee konden helpen. Tatiana is erg blij met de hulp van Stichting ANDERS, dit neemt de stress die ze had weg. Het idee alleen al dat je niet meer alleen bent in je problemen en dat er iemand is die achter je staat en je erbij helpt, gaf haar rust. Stichting ANDERS helpt erg goed en de personen waarmee ze contact heeft gehad waren erg aardig.

Tatiana roept andere mensen met geldzorgen op om positief te blijven, te kijken naar wat je wel hebt en om hulp te vragen bij Stichting ANDERS.

Meer informatie over ons Welverdiend Programma? Klik hier.