Nieuwe strakke tegels met grote dankbare glimlach als gevolg

Hebben jullie ook zo genoten van de tuin de afgelopen tijd? Onze hulpvraagster uit Papendrecht ook door de inzet van onze partner Verheij Integrale Groenzorg uit Sliedrecht.

Hulp gezocht voor harde werker
De bewoonster is een harde werker die met veel van haar eigen inspanning de woning steeds een beetje gezonder wist te maken. Prachtig natuurlijk, maar voor sommige klussen heb je gewoon professionele hulp nodig. Mevrouw heeft zelf een klein sociaal netwerk en werkt hard aan haar toekomst. Tegelijkertijd is ze iemand die graag klaar staat voor een ander en zichzelf ook inzet als vrijwilliger bij een sociaal initiatief in de regio.

Natte sokken
De voortuin was al lange tijd een grote zandbak. Om te voorkomen dat het een toilet voor de dieren uit de buurt zou worden wist mevrouw er wel worteldoek over te plaatsen, maar tegelen was simpelweg onmogelijk voor haarzelf. Tegelijkertijd waren er in de achtertuin heftige verzakkingen waardoor er grote kuilen ontstonden. Na een regenbui zorgde dit voor gevaarlijke situaties met op z’n minst natte sokken als gevolg. Voor mevrouw een grote zorg. Simpelweg omdat ze ook geen zicht had op een oplossing.

Grote dankbare glimlach
Verheij ging langs, bewapend met nieuwe tegels, nieuw zand, en mankracht om de tuinen van mevrouw weer gezond te krijgen. Na een dagdeel zweten waren er opeens weer 2 hele strakke tuinen én een heel grote zorg minder bij de bewoonster. Haar grote glimlach verraadde direct haar blijdschap toen we kort erna het eindresultaat kwamen bewonderen. Een schitterende verbinding tussen lokale nood en lokaal ondernemerschap. Met een tuin vol dankbaarheid als gevolg.

Hier een foto van het strakke eindresultaat van de tuin na de inzet van Verheij Integrale Groenzorg:

tuin-verheij

De foto bovenaan dit verhaal is een foto van de website van Verheij, door Cees van der Wal.

Stem jij ook op ANDERS?

ANDERS is genomineerd voor de KANS inspiratieprijs 2018! Heb je 30 seconden om ook op ons te stemmen?
Doe dat dan snel even via deze link. Bedankt voor je steun!

kansfonds