Niet lullen maar fietsen

Voor veel mensen is een afstand afleggen niet iets waar we over na hoeven te denken. We pakken de auto, de bus, de trein of de fiets. Maar wat als je wel hard werkt maar door omstandigheden nog geen geld hebt om je fietsband te plakken? Juist. Dat is een probleem.

Niet lullen maar fietsen
De hulpvraag kwam binnen via Stichting Ontmoeting uit Rotterdam. Een man is hard op zoek naar werk en fiets hier regelmatig heel Rotterdam voor door. Zijn fiets is alleen op leven na dood en openbaar vervoer is te kostbaar. Met de houding van “niet lullen maar poetsen” stapten we Quick Rijwiel Service in Rotterdam Blijdorp binnen. Eigenaar Shahadat was meteen bereid om mee te denken. Hij wijst naar een tweedehands fiets die hij graag rijklaar wil maken voor meneer. Gewoon, omdat hij een helper wil zijn. Een paar dagen later komt meteen de fiets halen en heeft meneer weer veel veilige kilometers voor de boeg.

Iedereen een gever!
Een mooi element bij ANDERS is dat ook elke hulpvrager zelf een gever mag worden. Zo besluit deze man om een dag te gaan schilderen bij stichting Ontmoeting. Een prachtige manier om zelf weer van betekenis te worden.

Met elkaar maken we zo mensenlevens, en de stad Rotterdam nóg iets mooier.

Yes! Wij zijn genomineerd voor de Meer dan Handen Vrijwilligersprijs 2019!
Stem jij ook op ons? Dat kan via DEZE link.