Lieve mam verdient laminaat op maat

Een mama uit de regio zorgt met liefde voor haar kinderen. Twee zitten er op de basisschool en de andere nog niet. Mevrouw is altijd in de weer, een echt bezig bijtje dus. Zij helpt samen met andere moeders op de school van haar kinderen met het uitdelen van fruit. Als zij hierover praat zie je de twinkeling in haar ogen die behulpzaamheid en sympathie uitstralen.

Zij woonde eerst in een seniorenflat maar al snel werd hun huis te klein voor deze opgroeiende kinderen. Gelukkig is dit gezin inmiddels verhuisd naar een rijtjeshuis. Deze huurwoning heeft meer slaapkamers, is kindvriendelijk en haar kroost kan nu veilig in de tuin spelen. Er is echter één tekortkoming aan hun nieuwe huis. In het huis ontbreekt een fatsoenlijke vloer. Slechts oude planken bedekken het beton.

Urgente nood, urgente vloer                                                                                                                                                        Mevrouw heeft een vurige wens namelijk laminaat in de woning. Helaas ontbreekt het geld hiervoor ook staat zij onder bewind. Zij heeft geen groot netwerk en haar familieleden wonen ver weg. Er zijn nog weinig contacten in haar nieuwe buurt. Deze moeder gaat gebukt onder hoge kosten van haar drie kinderen. Sparen lukt echt niet. Jammer genoeg kon mevrouw geen bijzondere bijstand krijgen door het ontbreken van urgentie bij haar nieuwe woning. Er was echter een lichtpuntje want Stichting Urgente Noden Drechtsteden wilde wel een deel van de nieuwe vloer vergoeden.

Deze hulpvraag kwam bij Stichting ANDERS binnen via ASVZ thuisbegeleiding. Er volgde een huisbezoek dat heel prettig verliep. Het viel op dat de woning er prima verzorgd uitzag behalve dan die planken op de grond waarop de kinderen niet behoorlijk konden spelen.

Stichting en bedrijf bundelen krachten                                                                                                                                    Stichting ANDERS benaderde Hans van HomeVloeren B.V. uit Ridderkerk. Deze ondernemer uit ons netwerk bracht samen met Stichting Urgente Noden een oplossingsgerichte verbinding tot stand door een geschikte partij laminaat beschikbaar te stellen. Het laminaat werd keurig afgeleverd door medewerkers van HomeVloeren. Later kwam Hans speciaal nog even bij mevrouw langs met laminaat reiniger. Een vriend en oom van mevrouw gaan het laminaat binnenkort leggen.

Een pluim voor de partner
Mama belde Stichting ANDERS na ontvangst van het laminaat, de plinten en de ondervloer. Zij uitte haar dankbaarheid en blijdschap overduidelijk als volgt: ”Wat een goede service, een dikke pluim voor Hans, duizend maal bedankt!” Moeder wilde heel graag iets terug doen en heeft zelfs al een hartverwarmende Pay It Forward verricht. Zij geeft eten dat over is aan een man van vijfennegentig uit haar straat die het niet zo breed heeft. Opnieuw kwamen bijzondere verbindingen tot stand. Moeder en kinderen hebben eindelijk een echt “Home!”

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek
De foto’s bij dit verhaal zijn gemaakt door de hulpvraagster

Op 11 september organiseren wij een inspirerend seminar met Omdenken!
Wil jij er ook bij zijn en door je aanwezigheid het werk van ANDERS ondersteunen?
Klik hier voor tickets en meer informatie