Leuker kunnen we het niet maken

Een vrouw uit Dordrecht werkte als ZZP’er met haar naaiatelier. Omdat dit door diverse factoren haar niet bracht wat ze hoopte is ze hier mee gestopt. Haar administratie was keurig bijgehouden door de jaren heen maar zelfstandig zakelijk belastingaangifte doen was te moeilijk.

Helaas had zij geen geld voor een administratiekantoor of adviseur want mevrouw moet zien te overleven van een uitkering van de Sociale Dienst. Een partij die aangaf haar te kunnen helpen liet het afweten met als gevolg: over de periode 2015 – 2017 ontving de Belastingdienst van mevrouw geen opgaven inkomstenbelasting. Al die blauwe enveloppen op haar deurmat gaf haar steeds meer stress. Het is dan ook goed dat zij opnieuw aan de bel trok. Deze fiscale hulpvraag bereikte eind november vorig jaar het Sociaal Wijkteam Dordrecht. Zij namen samen met haar contact op met Stichting ANDERS.

Leuker kunnen we het niet maken
Wij benaderden onze partner Beinema Financieel Advies uit Dordrecht. Henno ging gelijk aan de slag. Het contact verliep heel fijn. Hij zette zijn tanden in de blauwe formulieren en liet al snel weten dat alles nu correct ingediend was. Henno merkte samenvattend op: “Voor mij is dit simpel, je hoeft me niet te bedanken, ik doe dit graag!” Mevrouw is heel opgelucht en blij want zij heeft lang in onzekerheid geleefd en dit zorgt ervoor dat ze met een schone lei 2019 in kan gaan.

Ontvangen en nog meer terug geven
Mevrouw is een gever en maatschappelijk actief. Zij werkt als vrijwilliger in een naaiatelier in een buurtcentrum waar ze wekelijks vrouwen helpt om kleding te maken of repareren. Daarnaast werkt ze vrijwillig als coupeuse in de ReShare Store van het Leger des Heils. Prachtig hoe zij haar talenten inzet voor anderen.

Zo kwam weer een geweldige verbinding tot stand tussen een naaister en een financieel adviseur. Het is opmerkelijk dat het bedrijfsslogan van Beinema Financieel Advies luidt: ‘Betrouwbaar en Anders’. Dit is een treffende overeenkomst tussen deze partner en Stichting Anders. Zo zie je maar dat naald en draad en raad en daad prima samen kunnen gaan.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!