Een letterlijk opstapelend probleem

Via een betrokken buurvrouw kregen we een hulpvraag binnen. De wasautomaat van haar buurvrouw was kapot en niet te herstellen. Mevrouw vond het zelf erg moeilijk om hulp te vragen maar gelukkig trok haar buurvrouw aan de bel.

Minimale eigen middelen
Mevrouw was in het verleden al eerder geholpen door Stichting ANDERS, dus haar nijpende situatie was bekend.  Door persoonlijke omstandigheden kan ze niet veel uren werken, waardoor haar financiële situatie zo minimaal is dat ze niet in staat is om een wasautomaat te kopen.

Op zoek naar hulp!
We mochten de vraag voorleggen aan een van onze partners Stef Witgoed uit Barendrecht.  Ook deze keer stelden ze ons niet teleur en kreeg mevrouw kosteloos een tweedehands wasautomaat met garantie aangeboden! Mevrouw kon zelf geen vervoer regelen dus hebben we onze partner VanM bezorgservice bereid gevonden om de wasautomaat te bezorgen. En wel op dezelfde dag dat we de vraag stelden. Hoe mooi is dit!

Positief verhaal
Al met al hebben we weer een mooie verbinding gemaakt. Twee trouwe partners hebben ons geholpen met een grote zorg die deze mevrouw had. Haar buurvrouw heeft ook een belangrijk aandeel in dit verhaal gehad.
En mevrouw? Die is super blij! Voor haar stapelde het probleem zich letterlijk en figuurlijk op. Haar was is weer weg, waardoor ze het leven weer opgeruimder tegemoet kan zien. Ook heeft ze toegezegd weer contact op de te nemen met het maatschappelijk werk, zodat ze een steuntje in de rug krijgt.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Yvonne Stuij

Heb je al gehoord over ons seminar Nederland = ANDERS met Jan Peter Balkenende?
Klik HIER voor meer info, bestel snel een kaart en ondersteun ons werk!