Lekkage aangepakt

Een man uit Ridderkerk heeft last van een lichamelijk beperking. Hij heeft vooral klachten aan zijn benen. Gelukkig beschikt meneer over een goed sociaal netwerk in de buurt en zijn familie. Twee jaar geleden kreeg hij te maken met een tegenvaller. Er was een flinke lekkage in de muur van de woonkamer. Dit werd toen niet afdoende verholpen zo bleek achteraf.

Camouflage door kast
Er hing een lucht in de kamer alsof het net had geregend. Meneer leed onder de geur van het doorlekken. Bovendien was de schade erg goed zichtbaar zodat een kast deze natte plek moest verhullen. Hij wilde zelf graag dit euvel verhelpen maar voldoende geld ontbrak. Samen met een begeleider van SchuldHulpMaatje knoopte hij al langere tijd de eindjes aan elkaar. Deze klus moest professioneel uitgevoerd worden. Doordat de verzekering een aanzienlijk eigen risico eiste, liep deze hulpvraag vertraging op.

Meneer kende Stichting ANDERS al via Stichting Present. Hij meldde dit aan zijn begeleider van Buurtwerk Ridderkerk. Daarna nam Buurtwerk contact met ons op. Stichting ANDERS benaderde partner bouw- en aannemersbedrijf van Wijngaarden uit Papendrecht. Henk van Wijngaarden wilde zich graag met zijn collega’s voor deze zaak inzetten.

Partner doet nog iets extra
Henk ging met een stukadoor en schilder bij meneer langs. Losse en vochtige stukken in de muur werden vakkundig vervangen. Een nieuwe verflaag maakte het werk compleet. Deze partner ging zelfs nog een stapje verder en gaf meneer verf voor de gang. Familie gaat straks helpen met schilderen. Tenslotte betaalde bouw- en aannemersbedrijf van Wijngaarden het genoemde eigen risico van de verzekering.

Tijdens het huisbezoek van Selfet van den Bosse, stagiaire bij Stichting ANDERS bleek dat meneer genoeg ideeën had om iets terug te doen. Naar een haalbare Pay It Forward wordt nog gezocht. Op deze wijze ontstond er weer een schitterende verbinding tussen een hulpbehoevende, sociale instellingen en een bouwbedrijf.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek

De foto bij dit verhaal is gemaakt door bouw- en aannemingsbedrijf van Wijngaarden.

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!