Leger zet laminaat in

Een gescheiden man uit Dordrecht heeft een terminaal zieke ex-vrouw met twee kinderen die hij intensief verzorgt. Door deze veeleisende taken vergeet hij voor zichzelf te zorgen. Uiteindelijk is het nodig zijn eigen leven op te pakken onder begeleiding van het Leger des Heils. Vanuit de woonvoorziening bij het Leger des Heils krijgt hij middels urgentie een appartement in Dordt toegewezen. Omdat meneer van zijn uitkering geen inboedel kan aanschaffen, krijgt hij een lening van de Sociale Dienst. Hiervan koopt hij een bankstel, een tafel, stoelen en gordijnen.

Meneer doet erg zijn best om zijn nieuwe woning bewoonbaar te maken. Dat is erg belangrijk, want als zijn ex-vrouw komt te overlijden, zullen de kinderen bij hem komen wonen. Maar hij heeft nog één wens; hij wil graag in alle kamers laminaat. Helaas ontbreekt het geld hiervoor.

Alle kamers een mooie vloer
Deze hulpvraag bereikt Stichting ANDERS via het Leger des Heils in Dordrecht. Tijdens het huisbezoek wordt direct duidelijk dat meneer niet langer kan blijven wonen op de kale betonnen vloer. Stichting ANDERS benadert vervolgens partner King Laminaat uit Delft. Eigenaar Hakan heeft al veel gedaan voor onze stichting en ook in deze trieste situatie wil hij graag helpen. Hakan laat weten dat hij wel wat geschikte restpartijen had liggen. Via het leger des Heils wordt een bestelwagen geregeld en kan de partij laminaat opgehaald worden bij King Laminaat. Op deze manier wordt de kamerbrede wens van meneer vervuld.

Hartverwarmend
Meneer is erg blij met de mooie vloeren in zijn appartement. En als het zover is dat zijn kinderen bij hem komen wonen, kan hij hen ook in een huiselijke sfeer ontvangen. De hulpvrager is zeker bereid om een Pay It Forward te verrichten. Hij denkt nog na over een mooie tegenprestatie. Het is hartverwarmend om te zien dat iemand die zichzelf wegcijferde zelf wordt geholpen door een betrokken partner.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!