Koken voor iedereen!

Een mevrouw van 73 heeft haar huis moeten verlaten, omdat het te groot werd. Nu heeft ze een mooie nieuwe woning, maar zij voelt zich er ongelukkig. Ze voelt zich niet thuis in haar eigen huis. Als er verder wordt nagevraagd hoe dit komt blijkt dit te komen door de vele klussen die nog moeten gebeuren. Maar wat mevrouw het ergste vond was dat haar fornuis het niet deed. In haar oude woning kookte ze van alles, maar door haar kapotte fornuis lukt dit nu niet in haar nieuwe woning. Thuis in West riep onze hulp in.

Zoveel te doen
Mevrouw had zelf al geprobeerd om klusjes te doen in haar huis, maar dit lukte niet alleen. Haar sociale netwerk was ook niet toereikend genoeg om haar te helpen. Thuis in West is de organisatie waar mevrouw bij betrokken wordt en die haar veel hielpen met klussen, maar ook het maken van een fornuis ging hen de pet te boven. Tijd voor ANDERS om in actie te komen!

Wie helpt?
Als eerste hebben we Homekeukens gebeld en het verhaal voorgelegd. In de eerste instantie vroegen we om een monteur langs te laten komen. Maar Homekeukens gaf zelf al aan dat het fornuis te oud is, waardoor dit niet meer gemaakt kon worden. Maar wat nu? Homekeukens gaf aan wel ontzettend graag mee te willen denken in de hulpvraag en kwam met een idee. Wat als zij nou een nieuwe fornuis bestelden voor mevrouw, waardoor zij weer kan koken en daarvan kan genieten in haar huis.

Nu kan mevrouw ook weer koken voor een ander
Halverwege november was het zo ver! Homekeukens kwam langs bij mevrouw. Zij hebben haar oude fornuis weggehaald en de nieuwe geïnstalleerd! Prachtig om te zien hoe zij zich hebben ingezet voor deze mevrouw. Als Pay it Forward heeft mevrouw gekookt voor de buurtbewoners die bij Thuis in West komen.

Dit verhaal is geschreven door Ruth Bot

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina