Klaar voor de volgende storm

Een alleenstaande moeder uit Dordrecht bewoont met haar zoontje een hoekhuis. Een tijdje terug klaagde de woningbouwvereniging over het feit dat er geen schutting om haar tuin stond. Hierdoor nam mevrouw zelf actie en kocht van haar vakantiegeld een aantal jaar geleden een goedkope schutting in de bouwmarkt. Helaas werd door een storm een gedeelte van de schutting weggeslagen. Er zat zelfs geen deur meer in. Mevrouw durfde haar zoontje niet meer in de tuin te laten spelen. Ze voelde zich uitgesproken onveilig in haar eigen leefomgeving. Zij beschikte niet over de middelen om de omheining te laten herstellen. Deze hulpvraag bereikte Stichting ANDERS via een begeleidster van het Sociaal Wijkteam, want elke andere mogelijkheden tot een oplossing waren stuk gelopen.

Gevoel van onveiligheid hersteld
Partner A-Garden kwam kijken en was meteen bereid om te helpen. Planken werden vervangen. De schutting werd met palen verstevigd en een degelijke deur maakte het geheel af. Mevrouw is erg dankbaar en gaf aan dat ze zeer snel en goed geholpen is. Binnen een maand na het eerste huisbezoek was alles geregeld. Door deze vlotte actie zijn hulpvrager, bemiddelaar en hulpgever opnieuw uitstekend met elkaar verbonden. De hulpvrager voelt zich veiliger. Ze kan haar zoontje nu weer met een gerust hart buiten laten spelen. In weer en wind wel te verstaan.

Pay it Forward
Mevrouw was zeker bereid om ook een goede daad door te geven. Ze doet inmiddels al tijden de was voor een kennis van haar omdat die ook geen middelen heeft om een nieuw wasmachine te kopen nu die kapot is. Een mooie manier om zelf vanuit mogelijkheden iemand anders een steun in de rug te geven. Daar worden we allemaal mooier van!

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek

Stem jij ook op ANDERS?

ANDERS is genomineerd voor de KANS inspiratieprijs 2018! Heb je 30 seconden om ook op ons te stemmen?
Doe dat dan vóór 25 juni snel even via deze link. Bedankt voor je steun!