Juridische kracht voor kwetsbare hulpvraag

We genieten er van wanneer we de volle breedte van ons ondernemersnetwerk kunnen inzetten. Zo kwam laatst ook een van onze juridische partners in actie voor een hulpvraag waar kennis en expertise het verschil konden maken.

Ongelukkige contracten
Een inwoner van Papendrecht dreigde na jaren van trouwe dienst bij haar werkgever in de problemen te komen. Door ongelukkige contractuele omstandigheden én ziekte zou ze zwaar in de bijstand raken. Een trieste situatie omdat mevrouw juist al jaren met succes knokt om uit de schulden te raken. Een schuldsaneringstraject leek zelfs het vooruitzicht, maar die kans leek te verdampen door onterechte contractafspraken.

Proactieve steun
We legden de vraag voor aan onze experts in het arbeidsrecht, Florys uit Hardinxveld Giessendam. Arbeidsjurist Leendert ging met mevrouw in gesprek en zorgde ervoor dat de onderste steen van haar contract en het arbeidsrecht boven water kwam. Ze zochten alles tot in de puntjes uit en kwamen inderdaad tot de conclusie dat mevrouw onterecht werd gekort op haar inkomen. Florys zocht proactief het contact met de werkgever en uiteindelijk vond er een correctie plaats die mevrouw helpt het hoofd boven water te houden. Een geweldige steun en een enorme zorg minder.

Iets moois om door te geven
Ook hoorden we al terug over de Pay It Forward die mevrouw heeft bedacht. Ze wilde graag ook een goede daad doorgeven en meldde zich aan als collectant voor het Rode Kruis. Een prachtige manier om van betekenis te zijn voor iemand anders.

Samen leven maakt rijk
We vinden het geweldig om te ontdekken dat er voor bijna elke mooie hulpvraag wel een ondernemer bestaat die bereid is in actie te komen. Dat laat letterlijk zien wat een krachtige samen-leving we met elkaar zijn. Dat maakt dankbaar. Dat maakt rijk!

De foto’s bij dit verhaal zijn gemaakt door onze vrijwilliger Joost Bastiaans.

Heb je al gehoord over ons seminar Nederland = ANDERS met Jan Peter Balkenende?
Klik HIER voor meer info, bestel snel een kaart en ondersteun ons werk!