Je had me geen mooiere verjaardag kunnen geven!

Dit verhaal gaat over een moeder van twee kinderen uit Hardinxveld-Giessendam. Haar zoontje van dertien zit in een instelling in Brabant. Tot april was er een vervoersregeling zodat moeder en zoon elkaar regelmatig konden zien. Ze vonden het allebei erg jammer dat dit stopte, zeker nu moeder binnenkort jarig is. Het is moeders vurige wens om haar verjaardag samen met beide kinderen te vieren, maar dat lijkt werkelijk onhaalbaar.
Het Leger des Heils kent mevrouw goed. Ze schatten in dat het een heel warm cadeau voor moeder zou zijn als ze het gezinnetje bij elkaar kunnen brengen voor haar verjaardag. Zonder dat moeder ervan op de hoogte is, nemen ze contact op met Stichting ANDERS. Het verzoek is om de jongen ‘s ochtends, op haar verjaardag, op te halen en de volgende dag terug brengen naar Brabant.

Wie regelt die droomritten?

Esther Dost, coördinator bij Stichting ANDERS, pakte deze bijzondere hulpvraag op en benaderde partner Van Bragt Vervoer uit Sliedrecht . Tommie bood spontaan aan om deze ritten passend te verzorgen. Na overleg met het Leger Des Heils werd besloten dat het beter was om de jongen niet alléén op te halen en terug te brengen. Daarom ging mama mee.
Resultaat: een professionele chauffeur in een glimmende zwarte Mercedes verscheen als in een droom. Moeder straalde en kon haar geluk niet op. Zij uitte zich uitbundig: ” Het vervoer was geweldig, we voelden ons vips. Heerlijk om mijn kinderen weer te zien!”. Als kers op de taart zette de vriendelijke chauffeur de dochter van mevrouw bij het station af na de verjaardag. Moeder noemde dit: “De mooiste verjaardag in negentien jaar, dit zullen de kinderen en ik nooit meer vergeten!”

Na het feest regende het e-mailtjes met foto’s van mevrouw om te bedanken. Ontroerend was een actiefoto. Raad eens wie er op de chauffeursstoel van de zwarte Mercedes zat? Zoonlief natuurlijk!

Hartverwarmende blijdschap geeft zoveel teug

Mevrouw was werkelijk dol van blijdschap en bedankte iedereen ontzettend hartelijk. Deze bijzondere vervoerswens stond namelijk al zo lang op haar bucketlist . Weet je hoeveel uitroeptekens er eigenlijk achter de titel van dit verhaal horen? Mevrouw tikte er niet minder dan acht achter haar dankbericht. Dankzij het Leger des Heils, een bevlogen partner en medewerkers van Stichting ANDERS mocht deze langgekoesterde droom uitkomen!

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek.

Foto met Tommie links via website Van Bragt Vervoer.

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!