In de wolken met ‘nieuwe’ laptop

Een vrouw woont samen met haar moeder in Ridderkerk. Ze is pas achttien maar heeft toch al volwassen zorgen aan haar hoofd. Doordat haar moeder kampt met depressies probeert zij haar te ondersteunen waar ze kan. Hierdoor lukt het niet goed om thuis te studeren en brak zij haar MBO opleiding af. Nu heeft zij een tussenjaar. Zij loopt twee krantenwijken maar is dringend op zoek naar een beter baantje. Thuis was er een oudere laptop maar deze ging kapot. Van haar spaargeld kocht zij een gebruikte laptop. Helaas bleek deze al erg snel niet goed te werken. Intussen had zij geen geld meer om te investeren in een nieuwe.

Internet en nog eens internet
Mevrouw had dringend een werkende laptop nodig om te solliciteren en zich te oriënteren op een nieuwe opleiding volgend jaar. Door haar creatieve inslag zoekt zij een passende grafische opleiding. Een ICT studie zou echter ook kunnen. Deze hulpvraag kwam bij Stichting ANDERS binnen via het Sociaal Wijkteam in Ridderkerk. Selfet van den Bosse, stagiaire bij Stichting ANDERS, ging langs op het kantoor bij het SWT. Zij sprak daar mevrouw en haar begeleidster. Selfet werd geraakt door het sociale en bescheiden karakter van deze hulpvraagster met creatieve ambities.

IT Partner regelt vervangende schootcomputer
Stichting ANDERS benaderde partner Elwin van ITkeuze uit Barendrecht. ITkeuze is een Cloud Solutions Provider van zakelijke applicaties in de Cloud op laptop, tablet en mobiel. Elwin zag direct de noodzaak van een goed werkende laptop. Hij dacht wel iets voor haar te hebben liggen. Elwin maakte de laptop gebruiksklaar en installeerde Microsoft Office. Deze handzame computer is nu prima geschikt voor werk en studie.

Dankbaar voor vlotte hulp
Mevrouw is heel blij dat haar verzoek zo snel werd ingewilligd. Binnen enkele weken was alles al geregeld. Eindelijk kan zij nu een nieuwe start maken. Graag doet zij iets terug voor de ontvangen hard- en software. Zoals de hond voor iemand uitlaten. Er wordt nog gezocht naar een haalbare Pay It Forward. Wie weet kan zij later wel anderen helpen met haar groeiende computerkennis.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek

De foto’s bij dit verhaal zijn gemaakt door Sociaal Wijkteam Ridderkerk

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!