In de bloemetjes gezet

Dick de Jong Hoveniers in actie

Een 70-jarige vrouw met een ernstige vorm van COPD heeft vanwege haar benauwdheid al moeite met de normale dagelijkse dingen. Laat staan dat ze met deze longziekte kan gaan klussen in haar nieuwe huis of in de tuin… We roepen daarom de hulp in van een van onze partners.

Nooit meer in de tuin

Het vorige huurappartement van de chronisch zieke vrouw moest worden verbouwd door de woningcorporatie. Daarom verhuist ze begin dit jaar naar haar huidige benedenwoning in Noord. Waar de Christelijke Gereformeerde Rehobothkerk en Stichting Present ervoor zorgen dat haar nieuwe huisje er vanbinnen keurig uit komt te zien.

Helaas geldt dat nog niet voor haar buitenruimte: sinds de rotte schutting het begaf en omwaaide, komt ze nooit meer in haar tuin. Het is minder veilig geworden en ze heeft er geen privacy. Zelf heeft ze geen financiële middelen voor een nieuwe schutting.

Weer beschut

Gelukkig wil onze partner Dick de Jong Hoveniers deze vervelende situatie voor oplossen. Met drie man sterk komen ze bij de vrouw langs om een nieuwe schutting te plaatsen. En dat is niet het enige, want ze maken ook meteen een handig afstapje en een houten leuning bij haar buitendeur. Binnen drie weken na haar hulpvraag kan deze mevrouw nu weer makkelijk zelf naar buiten en beschut in haar eigen tuin zitten.

Service van de zaak

Als extraatje hebben de hoveniers de boel buiten opgefleurd met mooie bloemen en planten. ‘Ik ben de mannen van Dick de Jong ontzettend dankbaar. Ze hebben zelfs de tuin voor me op papier uitgetekend om aan te geven welke planten waar staan en welke verzorging ze nodig hebben.’ Dat is nog eens service van de zaak.

Dick de Jong Hoveniers in actie voor Stichting Anders

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilligster Marjolein Wevers

Op 11 september organiseren wij een inspirerend seminar met Omdenken!
Wil jij er ook bij zijn en door je aanwezigheid het werk van ANDERS ondersteunen?

Klik hier voor tickets en meer informatie