Hulpvraag komt goed uit de verf

Een alleenstaande vrouw uit Dordrecht heeft psychische problemen. Zij verwaarloosde haar overvolle huis. Het werd zo erg dat zij samen met haar begeleidster van Vivenz maatschappelijke dienstverlening aan de slag ging. Heel veel spullen werden weggegooid of netjes opgeruimd. Haar appartement maakte hierdoor al een betere indruk. Mevrouw moest nu weer bij nul beginnen en langzaam opkrabbelen. Er stonden nu nog maar weinig spullen in haar woning maar dit was wel zo praktisch.

Er restte nu nog slechts één probleem. De muren in de woonkamer waren erg vergeeld. Dit stoorde mevrouw steeds meer. Helaas heeft zij slechts een klein sociaal netwerk. Bovendien heeft zij geen reserves en staat zij onder bewind. Met een bescheiden leefgeld per week moet zij zich zien te redden. Ondanks al deze problemen heeft mevrouw zelf het behang van de muren verwijderd.

Schilderploeg Present
Deze hulpvraag om de muren te witten in de woonkamer van haar appartement bereikte Stichting ANDERS via de thuisbegeleiding van Vivenz. Vervolgens ging Stichting ANDERS op huisbezoek. Daarna werd Stichting Present benaderd die een groep jongeren stuurde om te gaan witten. De verf werd geschonken door partner Colors@Home Van Gemert uit Dordrecht. Rinus van Gemert snapte de situatie en wilde gelijk helpen. Hij had direct een grote bak witte verf klaarstaan. Vol overgave en met lachende gezichten klaarde het verfteam daarna deze klus.

Wit lichtpuntje
Mevrouw is blij dat de muren in haar opgeruimde huiskamer weer mooi wit zijn. Zij wil graag iets terug doen als Pay It Forward. Maar mevrouw weet op dit moment nog niet precies hoe. Daarom zal zij hier samen met haar begeleidster van Vivenz naar kijken. Opnieuw ontstonden er prachtige verbindingen op maatschappelijk vlak. Samengevat kan er worden opgemerkt dat er ondanks alle ellende weer iets moois ontstond; namelijk een wit lichtpuntje in het leven van deze hulpvraagster.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek
De foto’s zijn gemaakt door Stichting Present

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!