‘Harde werkers zijn het! 💪’

Een jonge moeder uit Dordrecht draagt de zorg voor haar vijf opgroeiende kinderen. Constant zijn er veel huishoudelijke taken die wachten op een vlotte uitvoering.  Vorig jaar verhuisde dit gezin naar een grotere woning maar door gebrek aan netwerk en kennis lukte het haar niet om overzicht te krijgen in huis. Doordat Moeder ook voor de verhuizing al moeite had om het overzicht te houden kreeg ze gelukkig op regelmatige basis ondersteuning vanuit het Sociaal Wijkteam uit Dordrecht.

Overal spullen
Toen ze het huis betrokken was lang nog niet alles op orde om er fatsoenlijk te kunnen wonen met zijn zessen. Helaas heeft mevrouw een klein sociaal netwerk. De moeder van mevrouw ondersteunde haar dochter waar ze kon maar door lichamelijke klachten kan zij ook steeds minder goed uit de voeten. Financiële middelen om vakmensen in te huren ontbraken. Vrijwilligersorganisaties in de buurt hadden op dat moment ook hun handen vol en dus werd er contact opgenomen met Stichting ANDERS. De vraag luidde als volgt: ‘Kunnen jullie helpen om overzicht te creëren in ons huis? Er liggen nu overal spullen maar zonder vaste plek.’

To-do-list
Tijdens het huisbezoek hebben we een lijstje gemaakt van klusjes die prioriteit hadden. Denk hierbij aan lampen ophangen in de woonkamer, keuken, hal, wc, badkamer en slaapkamer. Gelukkig had mevrouw de lampen voor deze zes kamers nog over uit haar vorige woning. Dit gold ook voor de rolgordijnen in de slaapkamer. Dan moesten er een kapstok, badkamerkastje en fotolijsten worden opgehangen. Tenslotte wachtte er een kast in de woonkamer die nog moest worden vastgezet.

Debuut partner geeft voldoening
Deze hulpvraag werd gedeeld met partner Electronic Power Control BV in Sliedrecht. Dit bedrijf werd voor het eerst door ons benaderd. Andries de Rover wilde graag helpen. Medewerkers van EPC pakten de belangrijkste punten van het lijstje aan. Zij waren erg onder de indruk van de leefomgeving van dit drukke gezin. De noodzaak om deze zaken op te pakken was overduidelijk. Zij gingen stevig aan de slag en hadden een voldaan gevoel na afloop van de werkzaamheden. Wij kregen achteraf een appje van Moeder waarin ze haar dankbaarheid uitte: ”harde werkers zijn het! 💪’. Andries gaf aan dat dit een fijne eerste kennismaking met Stichting ANDERS was. Een goed begin!

Ontvangen = geven
Moeder is erg dankbaar voor alle ontvangen hulp. Zij heeft zelfs al iets terug gedaan en een waardevolle Pay It Forward verricht. Mevrouw geeft een dakloze uit haar buurt eten. Opnieuw kwamen warme verbindingen tot stand en opnieuw werd duidelijk dat geven rijk maakt!

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!