Handige werknemers in actie voor kwetsbare bewoner

Een vrouw woont in de buurt van het centrum van Dordrecht. Al een tijdje wachten er een paar belangrijke klussen die in haar huis gedaan moeten worden. Er moeten lampen, jaloezieën en een afzuigkap opgehangen worden. Helaas is haar sociale netwerk enorm beperkt. Het lukt haar simpelweg niet om technische hulp uit haar omgeving te krijgen voor deze werkzaamheden.

Partner denkt verder
Stichting ANDERS bekeek wie van haar partners het beste kon worden benaderd voor deze hulpvraag. Er  werd contact gezocht met partner Safe Beveiliging uit Barendrecht. Hoewel Safe Beveiliging zich primair bezig houdt met het leveren van complete beveiligingsoplossingen zoals sloten was dit bedrijf meteen bereid om te helpen. Deze partner had wel een aantal “handige mensen op weg” om deze werkzaamheden uit te voeren. Het is absoluut van grote waarde dat deze ondernemer zich flexibel opstelt door ‘out of the box’ te denken.

Woning meer Leefbaar
Mevrouw is dankbaar en gerustgesteld dat zij ook deze keer passende hulp van onze stichting zal ontvangen. Inmiddels is de werknemer afgelopen week langs geweest en heeft hij alles vakkundig geïnstalleerd en gemonteerd. Wederom een prachtig samenspel tussen een terugkerende hulpvrager, stichting ANDERS en partner Safe Beveiliging die bereid was om verder dan haar horizon te kijken om deze hulpvraag om te lossen.

foto2

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek

De foto bij dit verhaal is gemaakt door mevrouw zelf tijdens de werkzaamheden

Stem jij ook op ANDERS?

ANDERS is genomineerd voor de KANS inspiratieprijs 2018! Heb je 30 seconden om ook op ons te stemmen?
Doe dat dan snel even via deze link. Bedankt voor je steun!

kansfonds