Handen uit de mouwen voor elkaar

Een alleenstaande vrouw van in de vijftig woont al 35 jaar in haar huis in Dordrecht. Deze plek is erg belangrijk voor mevrouw, maar dringend aan een opknapbeurt toe. Onlangs heeft zij een nieuwe keuken geplaatst gekregen door de woningbouwvereniging. De rest van de woning kon wel een nieuw laagje verf gebruiken. Helaas waren de financiële middelen beperkt en kon mevrouw het door gezondheidsklachten niet zelf oppakken. Er was grote behoefte aan hulp om deze klus te klaren.

Teamwork
Stichting ANDERS kreeg deze vraag binnen via het sociaal wijkteam van Dordrecht. Samen met Stichting Present is er naar een oplossing gezocht. Zij regelden een gezin met drie tieners die deze mevrouw graag wilden helpen. Onze partner Firma De Vries wilde haar ook graag bijstaan. Hij leverde de verf voor het hele huis. Zaterdag zijn de muren en plafonds van de keuken en de hal gewit en haar huis ziet er weer top uit.

Grote dankbaarheid
Mevrouw was hier ontzettend blij mee. Ze gaf de medewerker van stichting Present een dikke knuffel en stuurde de vrijwilligers naar huis met chocolade uit dankbaarheid. Fijn dat deze mevrouw in samenwerking met Firma De Vries en Stichting Present zo goed geholpen kon worden! Ze heeft nog tijden plezier van deze opknapbeurt.

Bovenstaande foto is gemaakt door Stichting Present.

Dit verhaal is geschreven door onze stagiaire Elian van Hemmen.

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!