Fiets wordt laptop

Vorig jaar kwam er een hulpvraag bij ons binnen via het Sociaal Wijkteam. Een vader uit Dordrecht vroeg om een fiets voor zijn zoon van achttien. Ondanks zijn beperkingen gaat deze jongen graag naar school. Hij slaagt er zelfs in om een MBO opleiding te volgen. De afstand naar school was te ver om te lopen. Steeds moest hij een fiets van een docent lenen. Dit was geen afdoende oplossing. Stichting ANDERS ging gedurende een lange periode hard op zoek naar een geschikt rijwiel. Verschillende partners met een fietsenzaak werden benaderd maar helaas hadden zij geen passende fiets staan. Er was gewoon onvoldoende aanbod in de handel. Gelukkig kreeg de zoon uiteindelijk een mooie tweewieler van zijn opa en oma.

Hulpvraag verandert
De zoon moet tijdens zijn opleiding regelmatig presentaties op school geven. Thuis ontbrak er een computer. Op school zijn de computers vaak bezet en veel te langzaam. Hij had dringend een eigen laptop nodig om te kunnen studeren. Via telefonisch contact met vader werd deze vernieuwde hulpvraag bij Esther Dost van Stichting ANDERS neergelegd.

Esther benaderde vervolgens Arjan van den Kieboom van partner Dutchnetworks BV in Alblasserdam. Hij had al een laptop klaarstaan voor één van onze andere hulpvragers die inmiddels via een andere weg geholpen was. Maar voor Arjan was het geen probleem om de intussen beschikbare computer aan de zoon van meneer te schenken. Arjan wilde graag de laptop bij ons op kantoor aan de hulpvrager overhandigen. Helaas was deze jongen niet in staat om helemaal naar Ridderkerk te komen.

Roomservice
Er volgde een mooie oplossing want Esther en Arjan deden de overdracht van laptop bij de zoon thuis. Vader was er ook bij. De jongen straalde van trots en blijdschap! Graag ging hij dan ook op de foto. Naar een haalbare Pay It Forward word nog gezocht.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek.

Op 11 september organiseren wij een inspirerend seminar met Omdenken!
Wil jij er ook bij zijn en door je aanwezigheid het werk van ANDERS ondersteunen?
Klik hier voor tickets en meer informatie