Fiets en laptop uit onverwachte hoek

Een tijd geleden kwam er een hulpvraag binnen van een meneer. Hij woont samen met zijn vrouw en drie kinderen in Rotterdam en moeten van een klein bedrag per week rondkomen. Ze hebben al een aantal lastige jaren achter de rug. Ze hadden in de schuldsanering gezeten en toen ze hieruit kwamen bleken er toch nog schulden te zijn die niet afbetaald waren. Dit resulteerde erin dat het gezin onder bewindvoering moest. Dit zorgt ervoor dat ze van een klein bedrag per week rond moeten komen met 5 mensen. Daarnaast hebben drie gezinsleden een allergie waarvoor een speciale voeding vereist is. Dit alles zorgt ervoor dat het gezin net rondkomt, maar geen geld heeft voor andere dingen. Zo heeft het tienjarige zoontje van meneer een fiets en laptop nodig. Op dit moment wordt hij iedere dag naar school gebracht en opgehaald achterop de fiets van zijn vader. Daarnaast heeft school aangegeven dat zijn zoontje moet oefenen op een laptop met taal en rekenen, maar ook hier zijn geen financiële middelen voor. Meneer heeft al op allerlei wegen geprobeerd om aan goedkoop aan een fiets en laptop te komen, maar tot op heden is dat nog steeds niet gelukt. Wat nu?

Aan de slag
Met ANDERS Rotterdam zijn we aan de slag gegaan voor deze meneer. Na veel bellen en zoeken kregen we een blij bericht. Een fiets was gevonden voor het zoontje van meneer! Partner Constructif kwam onverwachts aan met een fiets. Na wat heen en weer bellen werd hij dan toch bezorgd bij ons op kantoor en haalde meneer de fiets op voor zijn zoon.

Maar de laptop was voor alsnog niet gevonden. Voor alsnog waren er geen bedrijven die een laptop beschikbaar hadden voor de zoon van meneer. Tot daar De digitale klusjesman was. Binnen een aantal dagen was het geregeld en heeft meneer de laptop opgehaald. Daarnaast mag meneer altijd langskomen met de laptop als hij vragen heeft of er problemen zijn. Hoe gaaf dat er zoveel betrokken ondernemers zijn in Rotterdam!

Pay it Forward
Als Pay it Forward had meneer al bedacht wat hij ging doen. Hij is erg goed in koken en wilde graag daar iets mee doen. Meneer gaat pannenkoeken bakken bij Goud van Noord voor bewoners die daar komen en die mogen dan gratis pannenkoeken eten.

Dit verhaal is geschreven door onze coördinator Mariëtte van der Veer