En morgen gezond weer op

Een gezin met kleine kinderen is een paar jaar geleden uit Syrië gevlucht. Hoewel het gezin blij is dat het in Nederland een toekomst heeft, levert de huurwoning veel problemen op. Het huis is erg vochtig, waardoor alles is gaan schimmelen. Zelfs de bank en de matrassen zitten compleet onder de schimmel. Alle gezinsleden slapen op het beschimmelde matras op de grond, want bedden hebben ze niet.

Matrassen dringend nodig
Meneer heeft allerlei gezondheidsproblemen en om deze reden krijgt het gezin via een urgentieverklaring een ander huis toegewezen. Het gezin leeft van een uitkering en moet geld lenen om onder andere verf en laminaat aan te schaffen. Stichting Interkerkelijke Hulpverlening Papendrecht (SIHVP) heeft contact met het gezin. Ze hebben zelf bedden kunnen regelen, maar vragen aan ons of we voor twee matrassen kunnen zorgen voor de twee oudste kinderen.

Dankbaar en uitgerust
Eén van onze partners, een beddenspeciaalzaak, is bereid om het gevraagde te leveren. Top!
Maar dan zijn we er nog niet, want de matrassen moeten ook nog op de plaats van bestemming komen. Dus zoeken we een partner voor het transport. Flexivers staat meteen klaar om te hulp te schieten. Wanneer de matrassen bezorgd worden, wordt de chauffeur van Flexivers hartelijk ontvangen. De gezinsleden zijn enorm dankbaar voor alle hulp die ze hebben gekregen. Ze wonen nu in een gezond leefklimaat, waaraan de schone matrassen een belangrijke bijdrage geleverd hebben.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Esther Dost

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!