Eindelijk weer een laptop in gezin

Hands typing on laptop keyboard - fuzzy looks

Een gescheiden moeder staat er alleen voor. Mevrouw heeft drie kinderen. Het oudste en jongste kind hebben een ongeneeslijke spierziekte. Deze situatie is niet makkelijk maar ze doet erg haar best. Daarnaast zijn er schulden maar mevrouw heeft gelukkig haalbare afspraken met haar schuldeisers kunnen maken. Ze maakt dankbaar gebruik van de voedsel- en kledingbank. Op deze manier weet ze rond te komen met een krap weekbudget.

Deze hulpvraag bereikte ons via het Sociaal Wijkteam. Er volgde eind november een huisbezoek van Stichting ANDERS. Concreet luidde de hulpvraag: ‘een laptop met dvd-speler zou uitkomst bieden op meerdere gebieden voor dit gezin, kunnen jullie helpen?’.

Gemis voor de hele familie
In de praktijk is het niet handig om alles op een smartphone te moeten doen. Mevrouw ging daarom voor haar administratie naar het Sociaal Wijkteam. Zij is hierdoor afhankelijk van hen terwijl zij prima in staat is om dit zelf te beheren. Echter, zonder laptop kan dat niet. Bovendien moest haar zoon steeds bij vriendjes thuis op de computer werken in verband met werkstukken of opdrachten voor school. Ook gunt ze het haar kinderen om op een slechte dag een filmpje te kijken op de computer.

Snelle opvolging door Partner
Stichting ANDERS benaderde STACOM System uit Nieuw Lekkerland. Deze partner ging direct op zoek naar een geschikte laptop. Al snel volgde het bericht dat er één klaar stond voor dit gezin. Mevrouw was erg blij en haalde de laptop diezelfde week nog op. Als dank werd het bedrijf verrast door mevrouw met een lekkere cake.

Deze moeder is zeer dankbaar en denkt graag na over iets om terug te doen voor de ontvangen hulp. Er word gekeken naar een passende Pay It Forward. Het is mooi om te vermelden dat mevrouw al met veel passie begeleider is bij een kinderclub. Opnieuw wist Stichting ANDERS op bijzondere wijze hulpvrager en hulpgever met elkaar te verbinden.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!