Een kwetsbare verhuizing vol rijkdom

Een verhuizing is voor iedereen een intens moment in het leven. Maar hoe moeilijk is het als je moet verhuizen zonder middelen en zonder eigen sociaal netwerk?

4e verdieping zonder lift
We werden benaderd met de vraag door stichting Present Dordrecht. Die hadden een groep vrijwilligers in beeld die de bewoner op leeftijd wilden verhuizen. Maar ja, hoe krijgen ze de inboedel van de 4e verdieping zonder lift naar beneden? Een grote uitdaging. Op die momenten, wanneer alle eigen mogelijkheden zijn uitgeput ontvangen wij graag de hulpvraag. In dit geval betekende dit dat wij ons netwerk in zijn gedoken op zoek naar een verhuizer die met een verhuislift wilde ondersteuning.

Maatschappelijk betrokken
We benaderden verhuizer Rudi van Hees en zijn bedrijf Van Hees Verhuizingen. Rudi was direct bereid zijn agenda in te duiken en een mogelijkheid te creëeren. Sterker nog Rudi kwam speciaal op tijd terug van een verhuis klus in Madrid om op de zaterdagavond na thuiskomst te helpen bij de verhuizing. Als dat geen maatschappelijke betrokkenheid is, dan weten wij het ook niet meer.

Samenwerking maakt rijk
Het kleine leger vrijwilligers van Present zorgde dat meneer heel soepel over kon naar zijn nieuwe woning. De verhuislift was een prachtige en noodzakelijke ondersteuning die ervoor zorgde dat meneer inmiddels gezond in zijn nieuwe woning op de begane grond terecht is gekomen. Een mooi voorbeeld hoe samenwerking en versterking ervoor kan zorgen dat mensen de hulp krijgen die ze nodig hebben. Wat een rijkdom!

De mooie foto’s bij dit verhaal zijn gemaakt door onze nieuwe vrijwilligster Kevita Badloe Jr.

Heb je al gehoord over ons seminar Nederland = ANDERS met Jan Peter Balkenende?
Klik HIER voor meer info, bestel snel een kaart en ondersteun ons werk!