Een nieuw begin na drievoudige hulp bij verhuizing

Dit verhaal gaat over een moeder uit de Drechtsteden. Zij voedt vier kinderen op in de leeftijd van acht tot vijftien jaar. Na een heftige periode volgde de scheiding. Het gevolg was dat zij en haar kinderen moesten verhuizen van een koophuis naar een huurhuis. Via de woningbouwvereniging kreeg mevrouw een nieuwe woning toegewezen. Het was erg fijn dat deze verhurende partij de woning in goede staat opleverde met een nieuwe keuken. Blijdschap dus over het nieuwe rijtjeshuis! Echter doken er een paar praktische problemen over het in orde maken van de nieuwe woonplek. Bij een verhuizing met een wat groter gezin komt heel wat kijken. En dan is bovendien de gezondheid van mevrouw niet goed, mede door reuma is zij fysiek beperkt. Hulp was nodig maar ze beschikt slechts over een klein netwerk. Zo had ze zelf bijvoorbeeld geen geschikte auto voor de grote spullen. Haar nieuwe adres was niet zo ver maar lopend al deze zware zaken overbrengen was geen optie.

Hulp vragen als het niet anders kan
Gezien het genoemde bereikte deze uitgebreide hulpvraag Stichting ANDERS via de jeugdcoach van Stichting Jeugdteams Zuid-Holland Zuid. Samengevat waren de volgende zaken dringend nodig: verhuishulp, tussenwanden op zolder om twee kamertjes te creëren en twee lichtpunten op zolder. Stichting ANDERS ging op huisbezoek afgelopen november. Toen de huisbezoekster aankwam waren er schilders aan het werk, hier had Mevrouw voor gespaard.

Een partner, een partner en nog een partner
Stichting ANDERS bedacht een strak plan en voerde dit uit. Maar liefst drie partners werden benaderd. Eerst de verhuizing zelf. Johan van KCS Logistics uit Sliedrecht maakte ondanks de drukke decembermaand tijd vrij. Hiervoor uitte Stichting ANDERS haar dank. Vervolgens plaatste Bouwbedrijf Damsteegt uit Nieuw Lekkerland tussenwanden op zolder waar de twee jongste kinderen slapen. Beide kinderen zijn door een beperking gebaad bij moment van rust, de tussenwand maakt dit mogelijk. Tenslotte legde Barth Installatietechniek uit ’s-Gravendeel twee licht– en elektrapunten aan op zolder zodat ze in beide kamertjes niet in het donker hoefden te zitten.

Mevrouw was ontzettend blij met alle hulp rond de verhuizing. Bij wijze van Pay It Forward gaat zij als oproep pleinwacht werken op het schoolplein van haar kinderen. Deze mamma vindt het heel fijn dat haar kinderen allemaal een eigen plek hebben.

Allemaal lichtpuntjes
Deze hulpvraagster heeft gedaan wat ze kon binnen haar mogelijkheden en heeft pas hulp aanvaard toen het echt niet anders kon. Wederom kwamen unieke verbindingen tot stand. Drie vliegen in één klap deze keer! Na een zware tijd kunnen nu vijf mensen verder met hun leven. Wat een lichtpuntjes! Geven maakt rijk, applaus voor de partners!

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek

De foto’s zijn gemaakt door Caroline van Dijke.

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!