Een keuken om weer trots op te zijn door hulp van onbekenden

Een alleenstaande moeder doet haar best om voor haar 5 kinderen het hoofd boven water te houden. Maar omdat er alleen geld over blijft voor wat kleding en eten blijven andere problemen onopgelost. Een van de grote zorgen is een keuken die door vocht in de woning letterlijk steeds verder afbrokkelt.

Bewonersgedrag?
Vanzelfsprekend werd eerst de woningcoöperatie aangesproken op dit probleem. Maar keer op keer kaatsten ze de bal terug en werd het op ‘bewonersgedrag’ gegooid. Onze partner Homekeukens ging langs om de situatie te bekijken en concludeerden ook “dit kan geen bewonersgedrag zijn”. Toch bleef het stil bij de woningcoöperatie.

Splinternieuwe steun
Wat geweldig dat we mogen werken met maatschappelijk betrokken ondernemers in ons netwerk. Ondernemers die vanuit hun eigen kracht en mogelijkheden willen meedenken en ondersteunen. Zo besloot Homekeukens de oude keuken te vervangen en een splinternieuwe te bestellen. Waarom? Gewoon omdat ze bij dit bedrijf weten hoe mooi het is om te geven. Wauw..

Teamwork
Gisteren werd de oude keuken verwijderd en de prachtige nieuwe kastjes gemonteerd. Ook werd er een nieuwe afzuigkap opgehangen om vochtproblemen in de toekomst verder te voorkomen. Een van onze andere partners, Aannemersbedrijf van Alphen stond dezelfde ochtend ook op de stoep om daar een gat voor naar buiten te boren. Wat een teamwork!
Moeder en kids zijn heel dankbaar voor de ondersteuning door mensen die hen helemaal niet kenden. Gisteren konden de nieuwe keukenkastjes weer worden ingeruimd en kon er weer worden genoten van een toonbare en gezonde keuken in dit huis.

Iedereen een gever!
Zoals bij elke ondersteuning via stichting ANDERS mag ook dit gezin zelf een goede daad doorgeven naar iemand die hun hulp kan gebruiken. Mevrouw heeft zich om die reden aangemeld bij Humanitas om daar als gastvrouw aan de slag te gaan. Geweldig dat zo iedereen in beweging komt voor een ander. Daar worden we allemaal zoveel mooier van.

Wist jij dat je tegenwoordig ook je verjaardag ANDERS kunt vieren?
Meld jezelf aan en zet rond je verjaardag iemand in kwetsbare omstandigheden in het zonnetje!
Klik hier om ook jouw verjaardag ANDERS te vieren!