Dromen over een fiets

Ze is nog jong maar ze heeft al een turbulent verleden. Mevrouw woont alleen in de Dordtse binnenstad onder begeleiding van het Sociaal Wijkteam waarvan zij leefgeld ontvangt. Haar bescheiden appartementje oogt gezellig maar niet alles is op orde. Schulden en huurachterstand zijn het gevolg.

Stap naar vrijheid
Mevrouw is zeer gemotiveerd om uit problemen te komen. Haar doel is een MBO studie te gaan doen maar eerst zoekt ze naar werk. Ze heeft geen OV-chipkaart of andere vervoersmiddelen. Om bij haar werk te komen heeft ze een fiets nodig zodat zij op evenementen in de regio kan werken. Een fiets zou voor haar de eerste stap naar vrijheid zijn. Alleen al de gedachte aan een fiets doet haar stralen. Een fiets om er uit komen. Een droom! Deze hulpvraag bereikte Stichting ANDERS via het Sociaal Wijkteam in Dordrecht.

Actieradius en Animatie
Gelukkig was partner Voogt Tweewielers bereid om bij te springen. Voogt stelde een mooie tweedehands fiets voor haar beschikbaar. Mevrouw is erg blij met deze oplossing. Met veel toewijding zal zij iets terugdoen voor een doelgroep die bij haar past en waar zij ervaring mee heeft. Deze jonge dame heeft er zin in en gaat ouderen vermaken met animatie in een verzorgingstehuis. Doordat ze eindelijk de fiets heeft waarvan ze lang droomde is haar actieradius nu veel groter. Op deze milieuvriendelijke manier is de cyclus van ontvangen en geven weer compleet.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek
De foto bij dit verhaal is gemaakt bij Voogt Tweewielers toen mevrouw de fiets in ontvangst nam

Heb je al gehoord over ons seminar Nederland = ANDERS met Jan Peter Balkenende?
Klik HIER voor meer info, bestel snel een kaart en ondersteun ons werk!