Een man en vrouw uit Dordrecht hadden last van een verstopte gootsteen in de keuken. Het water liep niet goed weg. Zelfs een bodempje water deed er tien minuten over om weg te lopen. Men had zelf tevergeefs geprobeerd om de gootsteen te ontstoppen met een ontstoppingsmiddel. Helaas hielp dit niet. Vervolgens heeft men leidingstukken los gekoppeld en deze apart getest. Toen liep alles wel goed door. Maar als alle delen van de leiding weer in elkaar zaten, verstopte de boel opnieuw. Intussen duurde dit probleem met de afvoer al vier maanden. Deze verstopping was ontstaan na rioolwerkzaamheden in de buurt. Hierna had men geklaagd bij de gemeente. De gemeente zei dat men hier eerst een loodgieter moest naar laten kijken. Indien verstopping door gemeente veroorzaakt zou zijn dan kon men een vergoeding krijgen.

Loodgieter onbetaalbaar
Dit stel had geen geld voor een loodgieter. Beiden zaten in een schuldentraject en leefden van een uitkering in verband met hun slechte gezondheid. Men lijdt aan COPD en scoliose. Uiteindelijk diende men zelf een hulpvraag in via de website van Stichting ANDERS. Vervolgens benaderden wij partner Seijffert & Van Hillo Installatietechniek uit Zwijndrecht. Zij stuurden direct een monteur om te gaan kijken. Deze heeft daarna de verstopping vakkundig verholpen door een heel sterk ontstoppingsmiddel te gebruiken.

Problemen afgevoerd
De hulpvragers zijn heel blij en wilden graag iets terug doen als Pay IT Forward. Maar deze was niet makkelijk te vinden in verband met de lichamelijke beperkingen van beiden. Toch werd er een mooie tegenprestatie gevonden. Men ging andere mensen in hun omgeving helpen met computerproblemen. Zo werd er een hardnekkig virus van iemands computer verwijderd en men beantwoordde diverse vragen. Zo ontstonden waardevolle verbindingen. Problemen van verstopping en een virus werden afgevoerd door partner en hulpvrager.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek.

Meer van dit soort bijzondere geef-verhalen lezen?
Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!