Humor heeft ze wel, deze dame. Terwijl ze toch reden genoeg heeft waarom het lachen haar zou vergaan. Ze kampt met diverse lichamelijke klachten en in de afgelopen twee jaar zijn bij haar twee benen afgezet waardoor ze nu gebonden is aan een rolstoel. Om haar fysio oefeningen te kunnen doen is er een stang bevestigd aan de muur die haar een stukje stabiliteit zou moeten bieden hierbij. Als u de foto hierboven bekijkt constateert u waarschijnlijk ook dat het daar op dit moment aan ontbreekt.

Vakkennis ontbrak
Mevrouw is een jaar geleden verhuisd naar een woning die gelijkvloers is in Dordrecht. De WMO heeft in de woning de nodige aanpassingen uit laten voeren waardoor ze overal in haar rolstoel kan komen dus dat is fijn. De fysio heeft haar echter op het hart gedrukt dat het belangrijk is dat ze af en toe haar rolstoel uitgaat om op haar protheses te staan en een paar stapjes te lopen.

Voor oefeningen zoals het proberen te gaan staan is er een stang vastgemaakt aan de muur door betrokken buren. Dit is gedaan met liefde maar een stukje vakkennis ontbrak waardoor deze al vrij snel los kwam te hangen en zeker niet de stevigheid bood om je hier aan op te kunnen trekken. Handige mannen in het eind netwerk ontbreken evenals financiële mogelijkheden om hier iemand voor in te huren. Het Sociaal Wijkteam Centrum besloot daarom contact op te nemen met Stichting ANDERS.

‘Deze week nog’
Via de Beursvloer zijn we in contact gekomen met Krijgsman Bouw. Directeur Adriaan Bossenbroek vertelt me in een kennismakingsgesprek over de kernwaarden waar vanuit zij willen werken. Ze willen betrouwbaar en betrokken zijn. Doorzetten, vakmanschap leveren en werken vanuit het bewustzijn rentmeester te zijn. De missie van ANDERS sluit hier mooi bij aan en dus willen ook zij graag benaderbaar zijn voor nood. Als ik hem bel en vertel over de situatie waar deze dame zich in bevind zegt hij direct ‘dat regelen we deze week nog’ en dat terwijl het al woensdag is als ik hem bel.

‘Ik zou er op kunnen gaan staan’
Een afspraak wordt ingepland op vrijdag en de stang wordt vakkundig herbevestigd aan de muur. Als ik haar bel om te vragen hoe het is gegaan vertelt ze me lachend ‘het is dat ik het niet meer kan maar hij zit zo stevig vast dat ik er op zou kunnen gaan staan’. Ze wil graag op haar beurt een goede daad doorgeven, ze geeft aan een keer te gaan koken voor mensen in haar omgeving.

Dit verhaal is geschreven door coördinator Caroline van Dijke.

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina