Sinds haar komst in Nederland gaat haar leven niet over rozen. Gevlucht vanuit Kongo, samen met haar zus, op zoek naar een betere toekomst. Wat het haar bracht? Een gewelddadige relatie met als gevolg dat ze zwanger van haar tweede kindje eindigde in het blijf-van-mijn-lijfhuis. Haar verblijf daar was echter een keerpunt.

Jonge moederklas
Sinds september volgt ze de opleiding Assistent Dienstverlening & Zorg en maakt ze onderdeel uit van de klas voor jonge moeders. Binnen deze klas krijg je extra ondersteuning en begeleiding. Ze is gemotiveerd en doet het goed maar wat ontbreekt is een laptop, toch wel noodzakelijk voor het maken van het opdrachten. Eén van deze docenten heeft daarom een aanvraag bij ons ingediend.

Huisbezoek
Ik ga op bezoek bij een jonge vrouw en moeder. Haar kinderen, van 2 en 1 jaar, zijn bij de kinderopvang. Ze vertelt over haar vertrek uit Kongo, haar verdere familie is achtergebleven. Ze heeft het erg moeilijk gehad, voor en tijdens haar zwangerschap had zij een gewelddadige partner en moest daardoor tijdelijk verblijven in een blijf-van-mijn-lijfhuis. Toch blijft ze ondanks alles positief en moedig! Ze heeft haar eigen huisje, inmiddels een vriend, een tweede zoontje en dus druk bezig met haar studie! Door een moeilijke financiële situatie kan zij geen laptop voor school bekostigen met als gevolg dat niet thuis aan de slag kan met haar huiswerk. Geen fijne situatie dus.

Kantoorbezoek
Toen we de situatie deelden met Altronic waren ze geraakt door haar verhaal. Ze schoonden een laptop op en voorzagen deze van een goed werkend officepakket. Na afstemming ontmoette deze ondernemer haar tijdens een bezoek op hun kantoor. Wat was ze dankbaar voor de laptop! Nu kan ze haar schoolwerk thuis maken. Wat creëren we zo samen in korte tijd een ‘power’ voor een ‘powervrouw!

Dit verhaal is geschreven door onze stagiaire Hanneke Pagliaro.