In dit geval letterlijk. Een feest was het namelijk niet. Want het dak van de blokhut in de tuin van Eline was niet meer te redden. Gevolg was dat veel spullen uit die blokhut in de huiskamer van Eline stonden. Deze situatie duurde nu al zo lang dat ook de woningbouw zich ermee ging bemoeien.

Zorgen

Het duurde een tijdje voor we een huisbezoek konden plannen. Eline heeft namelijk veel op haar bordje. Vader net overleden,  mantelzorg voor haar terminaal zieke moeder, 2 kinderen met een zorgvraag en dan zelf ook lichamelijk beperkt zijn door allerlei ziektes. Ondanks al deze zorgen en problemen zet Eline zich in als vrijwilliger bij verschillende organisaties. Want, zegt ze, ik kan niet meer werken, maar wel van betekenis zijn voor andere mensen. Naast gezondheidsproblemen zijn er ook financiële problemen. Ze heeft jarenlang onder bewind gezeten en daardoor geen financiële buffer op kunnen bouwen. Nu de woningbouw ook nog eiste dat het dak van de schuur voor 1 april gerepareerd moest zijn, wist Eline niet meer hoe ze dat geregeld kon krijgen. Via het Sociaal Wijkteam werd de hulpvraag bij ANDERS neergelegd.Tijdens het huisbezoek zagen we de problemen met eigen ogen. Een natte schuur met daardoor een onveilige situatie op het gebied van elektriciteit. Stapels spullen en dozen uit de blokhut die in de woonkamer stonden. Er moest een oplossing komen om Eline en haar gezin uit deze situatie te halen. Zodat ze weer kon starten met opruimen en zo letterlijk én figuurlijk ruimte kon maken in haar leven.

Heldenactie

We benaderden daarom ABB Bouwgroep die al ‘ja natuurlijk gaan we helpen’ zeiden voordat ik de vraag gesteld had. Binnen een week was er een afspraak om te kijken wat nodig was, werden er golfplaten besteld en weer een week later ging het dak eraf. Dat is nog eens aanpakken! De nieuwe golfplaten werden gemonteerd en het dak werd netjes afgewerkt zodat de blokhut weer helemaal wind- en waterdicht is. Maar ook het tuinhekje in de voortuin werd nog ‘even’ meegenomen. Op eigen initiatief van deze kanjers staat er nu weer een keurig net tuinhek, waar Eline (en haar buren 😉) super blij mee zijn!

De reactie van Eline op dit alles spreekt voor zich: ‘Wat een helden!!!! Ik ben zo blij!! Die lach krijgen ze vandaag niet meer van m’n gezicht. Voorlopig hebben we de komende dagen nog genoeg werk, maar deze last is van onze schouders en geeft zeker een hoop rust’. En dat ook de mannen van ABB met liefde gewerkt hebben mag duidelijk zijn: ‘Fijn om dit te mogen doen voor Eline en haar familie. Mocht je ons weer eens nodig hebben, neem dan gerust contact met ons op’. Inderdaad, helden zijn het!

Met dank aan onze vrijwilliger Corrie voor de prachtige foto’s van deze actie!