Dit afgelopen jaar kregen we via de Eleven Floawers Foundation de mogelijkheid om gezinnen in een achterstandssituatie een impuls geven die hen op een nieuwe manier verbindt met de groene omgeving die ook bijdraagt aan gezondheid, structuur, herstel en ontspanning. Een mooie uitdaging voor ons om verder te kijken dan nood alleen. En dit heeft prachtige verbindingen opgeleverd. Geniet mee!

• Een echtpaar was al meer dan 12 jaar niet op vakantie geweest, zelfs geen nachtje weg. Dit omdat er geen geld voor was maar ook omdat oppas vinden voor één van de kids met epilepsie onmogelijk leek. Tot nu. Iemand binnen hun netwerk bood zich aan en wij brachten hen een nacht onder bij het StayOkay, in het groen. Dit nachtje gaf hen rust en inzicht. Hierna gaven ze, eindelijk, aan dat Buurtgezinnen betrokken mocht raken om structureel meer rust en netwerk te creëren om hen heen. Gaaf!
  • Jullie weten maar al te goed dat onze hulpvragers soms door tal van redenen gebonden zijn aan huis. Door een handicap of psychische klachten. Dit betreft ook hulpvragers die in een flat wonen en omgeven zijn door alles behalve groen. Dankzij BonneFleur konden we balkonnetjes vergroenen met een kruidentuintje of planten in huis.

• Een woongroep voor jongeren die toegroeien naar volledig zelfstandig wonen kreeg planten aangeboden om de tuin op een goede manier te vergroenen. Onkruid eruit, vlinderstruiken erin!
  • Een vrouwenopvang en opvang voor ex-verslaafden zijn via ons een middag wezen kanoën en kregen via één van onze partners een mand met lekkers mee. Iets waar normaliter geen budget voor zou zijn maar nu als uitje kon worden aangeboden

Stuk voor stuk prachtige matches. Veelal hulpvragen waar we doorgaans niet in zouden kunnen investeren maar die absoluut bijdragen aan dat wat we iedere hulpvrager toewensen namelijk rust, vreugde, herstel en gezondheid.