Als ik aankom staat Mevrouw me al op te wachten in de deuropening van haar flatwoning op de bovenste verdieping. De inrichting van haar huis maakt een gezellige indruk. In het huis wonen haar 3 kinderen, vissen, parkieten en een kat met een apart verhaal. Ze had hem de vorige dag op straat mee naar huis genomen nadat het beestje uren in de regen stond te huilen. Ze weet nog niet of ze het beestje gaat houden.

Zorgen
Zoals elk hart zijn eigen smart kent, is dat hier ook het geval. Er zijn diverse zorgen op het gebied van financiën en in uitdagingen in het leven van en met de kinderen. Ze doet haar uiterste best om als alleenstaande moeder voor hen te zorgen en werkt daarnaast nog twee dagen per week in de zorg. Via haar schuldhulpmaatje is er een hulpvraag binnen gekomen voor een laptop.  De kinderen doen hun huiswerk nu op school want de financiële middelen om hier zelf in te kunnen voorzien ontbreken.

Onmisbaar, zeker nu
Zeker in deze tijd is een laptop binnen een gezin onmisbaar. Door corona moeten klassen soms immers noodgedwongen overschakelen op online lessen. Daarnaast worden kinderen steeds vaker aangemoedigd om opdrachten digitaal te maken. Binnen de Drechtsteden doen we voor vragen zoals deze vaak eerst een beroep op Stichting Leergeld maar omdat zij niet actief zijn Ridderkerk verviel deze optie. We hebben daarom na het huisbezoek onze partner Growteq benaderd. Zij twijfelden geen moment en schonken haar een geheel opgeschoonde laptop.

Geven maakt rijk!
Nadat de laptop is opgehaald krijg ik een berichtje dat ze zo dankbaar is voor de donatie en dat dit zo waardevol voor hen is! Ook begint ze zelf over de Pay It Forward, het doorgeven van een goede daad. Ze gaat binnenkort de ramen zemen van haar zus. Haar zus betekent heel veel voor haar, geeft soms kleding voor haar of haar kinderen en steunt haar altijd. Zelf heeft ze een vermoeidheidsziekte en heeft daardoor weinig energie. Zo ontstaat de beweging van geven die de wereld zoveel mooier maakt!

Dit verhaal is geschreven door onze stagiaire Hanneke Pagliaro.