Jarenlang werd ze gegijzeld in haar eigen woning in Dordrecht. Haar man zorgde ervoor dat ze niet naar buiten kon en mocht. Op wonderlijke wijze kwam er een eind aan hun situatie.

Een nieuwe start
Maar hoe pak je je leven op na zoveel trauma? Niet. Of niet niet direct in ieder geval. Na intensieve behandeling mogen moeder en dochter het nu, met hulp aan huis, weer samen gaan proberen. Laat je iemand dan terugkeren naar het huis waar al hun trauma’s zijn ontstaan? Nee. Dat vond de urgentiecommissie ook.

Het mooie en ellendige is dat er dan heel snel gehandeld wordt en binnen een week sta je met de sleutel van je nieuwe huis in handen. En dan? Wat doe je als hulp ontbreekt, je financieel niets te besteden hebt en dus alles op alles dubbele huur wilt voorkomen (van het oude én nieuwe huis) en je geen andere uitweg meer ziet. Dan bel je ANDERS. Haar hulpverlener (en wat een ster is dat!) heeft alles op alles gezet om dit te laten slagen voor haar. En dus kwamen ook wij in beweging.

En… actie!
ABB Bouwgroep maakte op zeer korte termijn tijd vrij en in twee dagen tijd werd er een vloer gelegd. De hulpverlener had deze opgehaald via Marktplaats en het zou in theorie genoeg moeten zijn voor hun nieuwe appartementje. Niet dus. Zonder twijfelen kochten ze zelf materiaal bij, inclusief plakplinten. Deze hardwerkende mannen dachten oprecht dat ik een grap maakte toen ik zei dat plinten een luxeproduct is in ons werk. Als ze het doen, doen ze het goed. Nou ja zeg maar gerust uitmuntend!

De hulpverlener ging ondertussen met collega’s aan de slag om de meubels te verhuizen met een bus die Van Gent Autoverhuur, niet één maar tweemaal beschikbaar stelde. Ook de muren werden door hen onder handen genomen met behang van Decoprof. De laatste praktische uitdaging was in de badkamer waar het snoer van de wasmachine te kort was om het stopcontact te bereiken. Een probleem dat ESI Elektrotechniek op zeer korte termijn wist te verhelpen.

Wat een werk maar wát een inzet, en dat in maar 30 dagen van start to finish. En dat omdat we allemaal een stapje extra hebben gezet. En dan dank ik daarbij ook Trivire voor hun meedenken en betrokkenheid. Met elkaar hebben we een groots verschil gemaakt voor deze kleine en grote dame.

Voor & na foto’s maken ons ook altijd erg gelukkig: