De rijkdom van slapen in eigen bed

Een alleenstaande moeder uit Alblasserdam heeft vier kinderen. Mevrouw is chronisch ziek. Ze heeft hartritmestoornissen en pijn aan haar polsgewrichten. Overdag is het al moeilijk, maar dan de nachten. Zes personen, vier bedden! Twee kleine kinderen hadden überhaupt geen bed zij sliepen bij moeder in bed, op een vies matras. Elke nacht weer. Uiteindelijk sliep moeder alleen op de bank. Mevrouw stond zo positief mogelijk in het leven maar had geen geld voor nieuwe bedden. Onvoldoende nachtrust maakten haar problemen erger. Zij vatte haar situatie kernachtig samen: “Kinderen moeten in hun eigen bed leren slapen.” Deze dringende hulpvraag kwam bij Stichting ANDERS binnen via een contactpersoon van de Gemeente Alblasserdam.

IJzersterke combinatie partners van Stichting ANDERS
Partner Homeflex bood onmiddellijk hulp aan en leverde een stapelbed voor de kleinere kinderen. Daarnaast schonk een andere partner, een Sliedrechtse beddenzaak, twee eenpersoons boxsprings. Tenslotte verzorgde partner Jan Kees Boer Transport het vervoer van de bedden. Het is prachtig om te zien hoe deze drie bedrijven samen een totaaloplossing op maat leverden die dit gezin hard nodig had.

Boxspring leidt tot bedanktaart
Mevrouw was zo blij dat ze haar dankbaarheid niet in woorden kon uitdrukken. Met plezier deed zij een aantal dingen terug voor anderen in de maatschappij die dit goed kunnen gebruiken. Zij gaf een aantal babyspullen weg en bakte een bedanktaart voor de medewerkers van de Voedselbank in Alblasserdam. Zo is de cirkel van hulp ontvangen en weer terug geven helemaal rond middels een gestroomlijnde en unieke samenwerking van drie aangesloten partners bij Stichting ANDERS.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek

Heb je al gehoord over ons seminar Nederland = ANDERS met Jan Peter Balkenende?
Klik HIER voor meer info, bestel snel een kaart en ondersteun ons werk!