Berg was tot aan het plafond!

Een gezin zonder vader uit Dordrecht. Mamma staat er met haar vijf kinderen alleen voor. Zij is analfabeet en spreekt niet meer dan gebrekkig Nederlands. Maandelijks moet zij rondkomen van een uitkering. Ook heeft zij kleine schulden. Hierdoor ontbreken reserves voor nieuwe spullen of noodzakelijke reparaties. Jammer genoeg brak het handvat van het deurtje van haar wasdroger af. Als de droger nu dicht gedrukt wordt, gaat deze helaas niet meer open. Gevolg; de droger is niet te gebruiken. Dit is voor dit zespersoons huishouden niet te doen. De kinderen grijpen vaak mis als ze schone kleding aan willen trekken.

Partner 1: het juiste onderdeel
Deze hulpvraag betreft of een nieuwe droger of de oude repareren en bereikte ons via de thuisbegeleiding van het ASVZ. Stichting ANDERS bekeek de situatie van deze moeder met veel kinderen en concludeerde dat deze hulpvraag echt nodig was. Eerst werd partner Electro World van Eijl uit Papendrecht benaderd. Frank had het handvat niet liggen maar ging het snel bestellen mits hij exact wist welk onderdeel benodigd was. Dit werd als volgt opgelost. Thuisbegeleiding ASVZ stuurde foto’s van het deurtje naar ons zodat wij deze konden doormailen naar Electro World van Eijl. Als snel was het onderdeel binnen. Iemand van thuisbegeleiding ASVZ haalde dit bij de winkel in de Westpolder op en bezorgde het bij mevrouw thuis.

Handige Harry
Vervolgens benaderden wij Stichting Present uit Dordrecht voor het daadwerkelijke vervangen van de deur. Zij vonden in hun netwerk een handige man die dit klusje binnenkort gaat uitvoeren. Eindelijk is het dan afgelopen met een berg wasgoed tot aan het plafond!

Tegenprestatie uit het hart
De druk wassende moeder is superblij met deze oplossing. Zij kwam al gelijk met een origineel idee om iets terug te doen. Iets waar ze goed in is en wat ze leuk vindt. Met veel plezier gaat zij als Pay IT Forward Afrikaans koken voor andere mensen in haar omgeving. Zodoende kwamen weer fijne verbindingen tot stand en werd deze hulpvraag efficiënt verdeeld over onze partner en Stichting Present.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!