Een avonturier-veilige tuin

Kinderen houden van klimmen. Dat weet iedereen. Maar wanneer je kind door een beperking geen besef van gevaar heeft dan wordt het opeens wel heel spannend!

De hulpvraag
De hulpvraag kwam binnen via stichting Present Rotterdam. Een alleenstaande moeder heeft ondersteuning nodig voor haar zoontje van 5 jaar met het syndroom van down. Hij heeft geen besef van gevaar en houdt van klimmen en avontuur. Een uitdagende combinatie.

De schutting in de achtertuin viel bijna uit elkaar en daarnaast fungeerde de oude schuttingdelen als een trap. Ideaal voor een jonge avonturier om op te klimmen als je moeder even niet kijkt. Dat er geen eigen financiële middelen waren was snel duidelijk en het feit dat de gemeente en zorginstanties zich er niet om bekommerden maakte de situatie nog kwetsbaarder.

De ondersteuners
ANDERS benaderde een van zijn partners: Hoveniersbedrijf A-Garden uit Dordrecht. Ze hoorden de hulpvraag aan en kwamen al snel in beweging om de klus op te pakken.
Inmiddels is er deze week hard geklust in de tuin en staat er een stevige nieuwe schutting waarbij klimmen geen optie is.

Ook moest de oude, kapotte schutting verwijderd worden. Om te voorkomen dat de halve tuin bezaaid zou raken met oude schuttingdelen werd een andere partner van ANDERS benaderd: Netwerk uit Dordrecht. Ze plaatsten deze week een container bij de woning en zorgden dat al het afval netjes opgehaald en verwerkt werd.

Het resultaat

• 2 ondernemers die hun maatschappelijke betrokkenheid mochten tonen
  • Een prachtige nieuwe schutting
  • De kleine ontdekkingsreiziger en zijn moeder die nu zonder zorgen kunnen genieten van een veilige tuin.

Hier nog een aantal foto’s van de tuin en het eindresultaat:

schutting  netwerk-nvshirt

eindrestulaat

Het mooie eindresultaat

Meer van dit soort mooie verhalen lezen?
Hou dan vooral ook onze Facebook pagina in de gaten: www.facebook.com/stichtinganders