Erica is iemand die altijd klaarstaat voor anderen. Ze is een alleenstaande moeder, inmiddels ook oma, en woont al geruime tijd in Nederland na gevlucht te zijn uit Eritrea. Ze voelt zich hier thuis en helpt als vrijwilliger bij de integratie van nieuwkomers met dezelfde achtergrond. Daarnaast geeft ze cursussen aan jonge ouders over opvoeding en past ze met veel liefde regelmatig op haar kleinkind. Ze helpt anderen maar al te graag, maar nu heeft ze een keer zelf hulp nodig omdat ze niet de financiële middelen heeft.

Ze woont fijn in haar huis. Maar helaas is er veel overlast op straat en vindt er regelmatig diefstal plaats in de wijk. Bij haar thuis is een aantal jaar geleden ingebroken, dit heeft zoveel trauma opgeleverd dat ze er nog steeds slecht van slaapt. Nu is haar tuinhek defect, waardoor de angst weer actueel is geworden. Deze is slecht gebouwd, verzakt en de scharnieren zijn afgebroken. Het tuinhek staat nu “op slot” met een winkelwagentje. Om haar gevoel van veiligheid weer terug te geven en rust te creëren werd ons gevraagd of we het tuinhek zouden kunnen repareren.

Na heel wat telefoontjes naar verschillende hoveniers lukte het maar niet om er één bereid te vinden de klus te klaren, allemaal te druk. Maar toen kwamen we Wouter de Vries tegen op een netwerkbijeenkomst: “Mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben, laat het dan vooral weten!”. We legden de casus van Erica voor en een week later stond een team van Parfum Flower Company op de stoep. Er werd ter plekke gekeken wat nodig was en de benodigde materialen werden aangeschaft bij de bouwmarkt om de hoek. Na een middagje werk staat de schutting nu weer keurig waterpas, voorzien van nieuwe scharnieren en een goed slot. Tegelijkertijd is ook de rest van de tuin weer opgeruimd en is nog een extra afscheiding gebouwd. Een fantastische inzet van Parfum Flower Company.

Erica is dankbaar voor de aan haar geboden hulp: “Ik ben zo ontzettend blij. Het waren heel aardige mensen. Ik wil jullie hartelijk danken voor alles wat jullie voor mij hebben gedaan”. Nu helpt zij op haar beurt weer anderen met haar werk als vrijwilliger.

De namen in dit artikel zijn gefingeerd.
Dit verhaal is geschreven door projectleider Koen Persoon.