“Nog maar een paar weken te gaan en dan komt de baby”, hoogzwanger van het tweede kindje komt er een hoop op iemand af. Zeker als je er bijna alleen voor staat om het kindje op te voeden. Daar heb je simpelweg een hoop spullen voor nodig. Daarvoor is er aangeklopt bij onze maatschappelijke partner Stichting Urgente Noden Aalsmeer (SUNA). Zij kregen de vraag of zij voor de moeder in kwestie op zoek konden gaan naar de meest noodzakelijke babyspullen. Zij gingen aan de slag en vonden snel via hun netwerk een kinderbox en een commode. “Maar hoe krijgen we die spullen eigenlijk thuis?”, met die vraag reikten zij naar Stichting ANDERS. Of wij een partner hadden die op korte termijn, bij voorkeur de volgende dag nog, het vervoer van de spullen kon verzorgen?

Wij gingen direct op zoek naar een bedrijf met een busje om de spullen de volgende dag nog op te halen. Gelukkig hebben we hele korte lijnen met Jachthaven Persoon die zonder aarzelen hun bestelbus ter beschikking stelden. Gereedschap er uit, babyspullen er in. De volgende avond zijn de spullen gebracht bij de jonge aanstaande moeder die met een grote glimlach de spullen in ontvangst nam. Dat is weer een zorg minder en geeft een fijne basis voor de komst van de baby.