De kinderen sliepen op een matras op de grond, op de bank of bij moeder in bed. Want een eigen kinderkamer hadden ze nog niet. Na een scheiding en een periode in een noodwoning hadden Brigitte en haar 4 kinderen eindelijk een nieuwe woning toegewezen gekregen. Die had ze afgelopen periode met hulp van Vluchtelingenwerk ingericht en eigen gemaakt. Helaas miste ze nog de nodige meubels voor de kinderkamers. Gelukkig waren er door diverse donateurs spullen voor het gezin beschikbaar gesteld op verschillende adressen in de regio.

Bedden voor de kinderen, kledingkasten, een schoenenkast, kapstok, winterjassen, dekens, kussens en matrassen. Spullen die ze hartstikke hard nodig had om haar kleine appartement in te richten en er een fijn thuis van te maken. De meubels moesten echter nog wel bij haar thuis terecht komen. Stichting ANDERS werd benaderd met de vraag of ze een geschikt vervoersmiddel hadden om, drie dagen later, alle spullen in één keer op te gaan halen en naar de woning te vervoeren.

We gingen direct met de hulpvraag aan de slag en kregen snel een enthousiaste reactie van KAV Autoverhuur! Een prachtige elektrische bus werd beschikbaar gesteld en kon voor het transport worden ingezet. Deze stond voor ons klaar en bood meer dan genoeg ruimte om alle spullen in één rit op te halen. Met hulp van Brigitte zelf en een aantal vrijwilligers zijn de spullen opgehaald, naar haar appartement gebracht en direct in elkaar gezet.

Als pay-it-forward dook Brigitte zelf de keuken in om Afrikaanse chapati voor de lunch te bereiden. Met veel zichtbare dankbaarheid namen we afscheid. Nu hebben de kinderen eindelijk allemaal een eigen bed, matras en kledingkast en kunnen de koffers met kleding uitgepakt worden. Ze hebben eindelijk een eigen slaapkamer, die laten ze met trots aan iedereen zien die op bezoek komt. Een nieuwe fase in rustiger vaarwater kan beginnen.

De namen in dit artikel zijn gefingeerd.
Dit artikel is geschreven door Koen Persoon.

Met dank aan KAV Autoverhuur